Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Els mercats gironins impulsen activitats gastronòmiques per reivindicar el producte local

Escrit per el 16 de Maig de 2026

  • La novena Setmana Internacional dels Mercats ofereix catorze activitats gastronòmiques als mercats gironins fins al 31 de maig
  • La campanya posa el focus en el paper dels paradistes i en el producte de proximitat
  • A Palafrugell, el mercat organitza un repte participatiu i una campanya a Instagram perquè els clients preguntin directament als venedors sobre conservació, cuina i elaboració dels productes

Fotografia: Acció amb productes de reaprofitament del Mercat d’Olot en el marc de la 9a Setmana Internacional dels Mercats. Pere Duran / Nord Media

Els mercats municipals de les comarques gironines organitzen fins al 31 de maig la novena Setmana Internacional dels Mercats, amb catorze activitats relacionades amb la cuina i la gastronomia. La iniciativa forma part de la campanya internacional “Love Your Local Market”, que promou el comerç de proximitat i els mercats locals.

La presentació s’ha fet aquest divendres, 15 de maig a l’aula Tast de la Plaça Mercat d’Olot. Hi han participat la diputada de Girona Excel·lent i Mercats de la Diputació de Girona, Vanessa Peiró; la regidora de Promoció de la Ciutat d’Olot, Gemma Canalias, i el president de l’Associació de Placers del Mercat d’Olot, Jordi Vilarrassa.

La campanya manté el lema “No et tallis. Al mercat, pregunta!”, amb l’objectiu de reivindicar el paper dels paradistes com a prescriptors del producte fresc i de proximitat. Els venedors compartiran recomanacions i consells sobre conservació i cuina tant a les parades com a les xarxes socials dels mercats.

A Palafrugell, el mercat participa en la iniciativa amb diverses activitats entre el 15 i el 31 de maig. Una de les propostes és “El repte del mercat de Palafrugell”, una acció participativa repartida en tres espais diferents del mercat. Les persones que completin el repte podran participar en el sorteig d’un cistell amb productes del Mercat diari de Palafrugell.

El Mercat de Palafrugell també impulsa una campanya a través d’Instagram perquè els clients facin preguntes directament als paradistes. Les consultes poden ser sobre com cuinar, conservar o preparar els productes frescos. Els mateixos venedors respondran els dubtes i compartiran consells i curiositats sobre els aliments i el mercat.

Durant la presentació també s’ha donat a conèixer el projecte Minva, centrat en el reaprofitament alimentari. El xef Pere Planagumà ha creat diversos productes gastronòmics elaborats amb excedents i minves de les parades dels mercats. L’acte ha inclòs un taller degustació d’aquests productes.

Les activitats programades arreu de la demarcació inclouen tallers de cuina, rutes guiades de compra, tastos especialitzats, xerrades i demostracions culinàries en directe. Algunes propostes permetran aprendre a conservar anxoves o descobrir cafès de qualitat.

La campanya es desenvolupa als mercats de Palafrugell, Palamós, Sant Feliu de Guíxols, Girona, Olot, Portbou, Roses i Salt, integrants de la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona. El mercat de Lloret de Mar no hi participa enguany perquè l’equipament està en obres de reforma.

La Setmana Internacional dels Mercats va néixer al Regne Unit l’any 2011 i actualment agrupa més de quatre mil mercats de dinou països. Els mercats gironins s’hi van incorporar el 2018 per reforçar el paper dels mercats municipals com a espais de trobada i dinamització social.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).