Salut impulsa la tercera edició del programa “Prescriu-te el català” per a professionals sanitaris
Escrit per Ràdio Palafrugell el 9 de Febrer de 2026
- La iniciativa, gratuïta i virtual, ofereix 1.600 places per reforçar l’ús del català en l’atenció sanitària i garantir una comunicació adequada i respectuosa amb els drets lingüístics de la ciutadania
El Departament de Salut ha començat la tercera edició del programa “Prescriu-te el català”, adreçat als professionals del sistema sanitari públic. L’objectiu és reforçar el coneixement i l’ús del català en l’atenció a pacients i usuaris, per assegurar una assistència sanitària de qualitat i respectuosa amb els drets lingüístics.
La formació és totalment gratuïta i ofereix 1.600 places per als professionals i centres del sistema sanitari públic de Catalunya. Les classes començaran al març i s’impartiran en format virtual, amb tres mòduls independents de 33 o 34 hores. S’adaptaran a la realitat laboral dels participants.
El programa permet iniciar o reprendre els mòduls en tres períodes d’inscripció al llarg de l’any, i garanteix la continuïtat per a alumnes d’edicions anteriors. Inclou també sessions pràctiques en grups reduïts i materials específics sobre situacions comunicatives reals a l’àmbit sanitari.
Les proves oficials organitzades pel Departament de Salut permetran obtenir el certificat oficial de coneixements de català. L’any passat, 850 professionals van superar les proves i aquest 2026 s’espera consolidar la formació com una eina clau per promoure l’ús del català i donar suport als centres en el compliment de la normativa lingüística.