Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Pau Lladó fa un balanç de les opinions recollides en el procés participatiu de mobilitat

Escrit per a 25 d'agost de 2021

  • El regidor de mobilitat, Pau Lladó, valora les xifres de participació en el procés ‘Obrim el meló de la mobilitat’.
  • Exposa l’alternativa que s’aplicarà per reduir el nombre de pilones del municipi.

L’Ajuntament de Palafrugell va obrir un procés participatiu per a decidir el Pla de Mobilitat Sostenible de Palafrugell 2022-2028 al mes de juny, amb el lema “Obrim el meló de la mobilitat“. Al mes de juliol es van recollir les opinions i ara se n’ha fet l’anàlisi. Hi van participar 168 persones de les 23.500 que estan empadronades al municipi. El regidor de mobilitat, Pau Lladó, es mostra satisfet amb aquesta participació, però reconeix que podria haver estat major.

El regidor afirma que aquestes opinions són molt respectables i que s’han pogut detectar tendències positives i negatives a tenir en compte.

Lladó destaca que una de les problemàtiques de la mobilitat detectades a Palafrugell són les pilones i que s’han estat valorant alternatives que mantinguin la funcionalitat. Remarca que és important no posar elements a la via pública que puguin ser lesius per als vianants i els conductors. Després d’anys estudiant-ho, s’ha trobat una alternativa que són unes jardineres, però amb la mateixa reacció que una pilona. Això vol dir que no suposarà un elevat risc en cas de topada i millorarà l’impacte visual.

Aquest pròxim mes de setembre es realitzarà una prova pilot al voltant de l’Escola Josep Barceló i Matas. Si evoluciona correctament, s’anirà integrant en els diferents punts del municipi.

Sobre el procés participatiu, aquest encara no s’ha acabat. Un cop conegudes les opinions dels ciutadans, es duran a terme les reunions sectorials per començar a treballar-hi. Es comunicaran els resultats als regidors de l’ajuntament i es farà un treball tècnic i polític, amb converses amb els sectors de la població afectats. Aquesta fase s’allargarà fins al mes de juny de l’any 2022.

A més, Lladó està sorprès perquè hi ha hagut força participació de ciclistes, un detall que mostra un canvi de tendència en la mobilitat i la necessitat d’adaptar-s’hi.

Canvis a la mobilitat en els darrers anys

Durant aquesta legislatura hi ha hagut diversos canvis a la mobilitat del municipi. Per Lladó això respon a la necessitat de millorar la seguretat dels habitants. Unes de les zones crítiques que destaca són els encreuaments entre els carrers Torres i Jonama i Bailèn o bé, entre el Bailèn i el Nou. Es produïen uns 25 accidents anuals, alguns de greus, queixes dels veïns i una mobilitat complicada. Després dels canvis, el regidor afirma que alguns veïns li han agraït les modificacions.

Sobre el carril bici del Carrer Torres i Jonama, Lladó afirma que potser acabarà desapareixent, però que aquest permet actualment reduir la velocitat dels vehicles, ja que la via queda més estreta.

El regidor remarca que qualsevol canvi és estudiat amb molta atenció i fins i tot, amb el suport d’estudis elaborats per empreses externes, com per exemple el cas de la mobilitat dels carrers de Pals, Manufactures del Suro i Pi i Margall.

Lladó reconeix que la mobilitat de Palafrugell sempre ha estat molt densa, especialment en èpoques d’alta estacionalitat turística en què se superen els límits de les infraestructures del municipi.

Per això, afirma que el desdoblament de l’Avinguda d’Espanya no solucionarà a la totalitat els problemes de mobilitat, especialment a l’estiu, però sí que permetrà millorar la seguretat dels vianants que circulen per la zona.

Es pot recuperar la conversa íntegra amb Pau Lladó a continuació.


Opinions dels lectors
  1. ENCARNACIO CARRASCOSO GIMENEZ   On   4 de setembre de 2021 at 16:29

    Palafrugell l’han convertit en un poble fastigós, la mobilitat és una merda i circular per els carrers es una cursa d’ obstacles inútils. Es gasten diners amb coses absurdes i en canvi l’ estat dels carrers es deprolable. Molt lamentable.

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Required fields are marked *