Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


La Garoinada recupera les seves xifres prepandèmiques

Escrit per el 6 d'Abril de 2022

  • El nombre de menús i racions han estat un 7,41% superior respecte a l’any 2019. Se n’han servit més de 8.900

La Garoinada ha tornat a demostrar que és una campanya gastronòmica de referència pel que fa a experiències i gastronomia gràcies a les xifres amb les quals ha tancat aquesta edició de 2022.

La campanya que fa finalitzar el passat 27 de març ha recuperat xifres similars a les que tenien lloc abans de la pandèmia provocada per la Covid-19, així el nombre de menús i racions servides aquest any ha estat un 7,41% superior a l’any 2019. A més, cal recordar que les xifres de 2020 i 2021 van ser inferiors a causa dels tancaments i restriccions que van provocar la pandèmia. En total han estat 8.942 menús i racions. Ens ho comenta al matinal de Ràdio Palafrugell la Sílvia Beleña, cap de l’IPEP de Palafrugell.

Pel que fa als paquets de cap de setmana, també s’ha augmentat en un 97,96%. Han estat un total de 776 venuts, de manera que s’ha convertit en la xifra més alta des que es va començar a oferir aquesta possibilitat dins la campanya.

La novetat d’aquest any, ha estat introduir una tercera activitat a escollir en el paquet premium, amb un tast de vi maridat, a càrrec del patrocinador de la campanya, Vins i Licors Grau. El tast es va oferir només un dia, el divendres 25 de febrer a les 19.30 h. Va ser una activitat amb aforament limitat a 15 persones, que finalment es va celebrar amb un èxit de 20 assistents.

La metereologia ha ajudat a la campanya

Val a dir que la meteorologia de gener i febrer ha estat excel·lent, més pròpia de primavera que d’estiu, fet que convidava a gaudir del temps i l’aire lliure, i ha permès sortir cada cap de setmana amb el vaixell i fer les activitats sense anul·lacions ni canvis d’última hora. Beleña afegeix la importància d’aquest número de visitants fora de la temporada turística.

En canvi, el mes de març ha estat més plujós i fred, aturant aquest ritme tan positiu que portava la campanya.

Pel que fa a la participació d’establiments, aquest any hi ha hagut un total d’11 restaurants participants i 5 allotjaments.

Els restaurants participants han estat: L’Arc, Centre Fraternal; La Xicra i Xadó (de Palafrugell),  El Far; La Llagosta; Llafranc i Terrassa Terramar (de Llafranc); El Balcó de Calella; El Càntir  i Les Voltes de Calella by Es Portal (de Calella). I els hotels Can Liret (de Palafrugell); Alga i Sant Roc (de Calella); El Far i Llafranc (de Llafranc).

Els restaurants han ofert, a part de l’entrant de garoines, l’opció de triar entre 2 segons plats: entre platillo de l’Empordanet o bé un plat alternatiu diferent en cada restaurant, unes postres de grana de capellà, aigua, vi i cafè. Els menús estaran maridats amb vins del celler Espelt. El seu preu se situava entre 35€ i 48€, depenent de l’establiment.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).