Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


‘Mediterrani: El nostre mar’ poema de l’Escola Carrilet, semifinalista als Jocs Florals

Escrit per a 21 de juny de 2021

  • El poema Mediterrani: El nostre mar ha estat classificat com a semifinalista en els VIII Jocs Florals del Departament d’Educació.
  • A continuació, conversem amb els representants del grup de sisè: La Jana, la Noemí, l’Aya, en Youssef, en Rubèn, la Noa, en Quim i l’Emma.

El Departament d’Educació va convocar els VIII Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. En aquest sentit, hem traslladat els nostres micròfons a una de les escoles semifinalistes: l’Escola Carrilet de Palafrugell.

Els i les protagonistes són a l’alumnat de sisè de primària del grup que va aconseguir arribar a la semifinal en la categoria de poesia amb el seu poema titulat Mediterrani: El nostre mar. Per conèixer més sobre el concurs i el poema, hem conversat amb els representants del grup de sisè: La Jana, la Noemí, l’Aya, en Youssef, en Rubèn, la Noa, en Quim i l’Emma.

En la fotografia, els i les representants del grup de sisè. Seguint el sentit de les agulles del rellotge, començant per les dotze: En Youssef, l’Aya, la Noemí, la Jana, l’Emma, en Quim, la Noa i en Rubèn.

Abans de començar l’entrevista, la Noa i en Quim llegeixen el poema Mediterrani: el nostre mar.

La immigració, les desigualtats entre països i la perillositat de travessar el Mediterrani: El nostre mar.

Després d’escoltar la poesia, preguntem sobre les intencions rere els versos. Els quals presenten una de les realitats que es viuen en les nostres aigües: Les desigualtats entre els països banyats pel mar Mediterrani.

Amb l’alumnat conscienciat sobre la problemàtica derivada de les travesses, l’Aya comparteix que el poema busca convidar a la societat a reflexionar sobre el que passa al nostre mar.

Des de l’Escola Carrilet, treballen per a la conscienciació de l’alumnat sobre les realitats que amaga la immigració entre països. Així ens expliquen els treballs previs a l’aula, l’Emma i la Jana.

Convé destacar que, a banda de la conscienciació, a l’aula també treballen per una correcta convivència entre la població nativa i la immigrant. A continuació, escoltem com els alumnes Quim i Youssef ens parlen de tolerància i conscienciació amb la població immigrant.

Per concloure, la Noemí declara que la poesia també ha estat possible gràcies a unes càpsules formatives en comunicació que han fet durant el curs.

Podeu accedir a l’entrevista completa amb els i les alumnes representants del grup de sisè de l’Escola Carrilet des de l’enllaç de continuació:


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Required fields are marked *