Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


La segona sessió del cicle Postscriptum de la Biblioteca analitza la violència amagada darrere dels mites clàssics

Escrit per el 23 d'Octubre de 2025

  • El divulgador Miquel del Pozo farà aquest divendres, a la Biblioteca de Palafrugell, la segona sessió del cicle Postscriptum III: la imatge que neix de la paraula
  • Sota el títol Europa, història d’una violació, la xerrada reflexiona sobre com l’art ha representat els mites clàssics i com, sovint, n’ha ocultat la violència original

Aquest divendres, 24 d’octubre, a les 18 hores el divulgador cultural i arquitecte Miquel del Pozo farà la segona sessió del cicle Postscriptum III: la imatge que neix de la paraula. Serà a la sala polivalent de la Biblioteca.

La conferència, titulada Europa, història d’una violació, analitza com la pintura i l’escultura han representat els mites clàssics, sovint emmascarant-ne el rerefons de violència i dominació. Del Pozo convida a redescobrir aquestes obres des de la seva font literària original per entendre com la mitologia ha influït la nostra visió del món i com encara avui cal qüestionar-ne els relats.

L’activitat és organitzada amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).