Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Juli Fernández assegura que han hagut “de resoldre, de manera ràpida i urgent, la situació d’emergència interna en l’administració de l’Ajuntament”

Escrit per el 20 de Setembre de 2023

  • Afegeix que s’ha trobat una situació de “col·lapse administratiu, problemes en l’àrea de contractació, descoordinació i manca de planificació”.

El govern de Palafrugell afirma que han hagut “de resoldre, de manera ràpida i urgent, la situació d’emergència interna en l’administració de l’Ajuntament”. Afegeix que s’ha trobat una situació de “col·lapse administratiu, problemes en l’àrea de contractació, descoordinació i manca de planificació”. Així ho ha assegurat l’alcalde, Juli Fernández, en una roda de premsa a l’Ajuntament de Palafrugell per fer el balanç dels primers cent dies de mandat. També, hi ha parlat Isidre Tenas, primer tinent d’alcalde.

Ha afegit que la situació ha generat “una frustració i desmotivació” entre alguns treballadors municipals. Un dels exemples que ha destacat Juli Fernández és que “s’han trobat amb contractes caducats”. Entre els quals, hi ha el de riscos laborals, el servei postal o el de telefonia. Afegeix que en alguns casos ha suposat un sobrecost i afectacions en el servei.

També, han fet canvis en l’àrea de serveis jurídics o la creació de l’àrea de contractació que ha ampliat els treballadors. Fernández afirma que són àrees importants pel funcionament intern de l’administració.

Afegeix que la situació del contracte de residus i l’exhauriment del contracte de recollida són exemples de com s’han trobat l’Ajuntament. Afegeix que la neteja viària sí que l’han pogut millorar.

Per aquest motiu, Fernández explica que l’equip de govern ha estat posant ordre en aquestes situacions i “entomant les principals problemàtiques que s’han trobat sobre la taula”.

Pròximament, faran públic el Pla d’Acció del nou Govern que ha de vetllar per una major coordinació i planificació dins el mandat, un cop “estigui ordenat el funcionament administratiu intern de l’Ajuntament”. El coordinador serà Gerard Prohias que donarà sortida a les problemàtiques que afecten les diferents àrees.

També, volen dotar les àrees dels recursos necessaris per establir eines que permetin millorar els serveis cap a la ciutadania a mitjà i llarg termini.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).