Es presenta la 31a edició de la Garoinada
Escrit per Ràdio Palafrugell el 15 de Gener de 2022
- La campanya durarà fins al 27 de març.
- El disseny del cartell ha anat a càrrec de Montserrat Abril.
- La presentació va anar a càrrec de Joan Vigas.
- La Garoinada també s’acompanyarà d’altres experiències per gaudir del municipi.
Aquest passat divendres al migdia es va presentar oficialment la 31a edició de la Garoinada que tindrà lloc del 14 de gener al 27 de març. L’acte de presentació va tenir lloc a Llafranc amb la presència dels establiments del municipi participants, un total d’11 restaurants i 5 allotjaments.
“Esperem que després de dos anys la campanya es pugui normalitzar, durant les pròximes setmanes, i es torni a gaudir d’una gastronomia que combina perfectament amb un entorn paisatgístic únic.”
Joan Vigas, regidor delegat de l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell
L’alcalde accidental i regidor delegat de l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP), Joan Vigas, es va mostrar esperançat durant l’acte de presentació de poder desenvolupar una campanya de la Garoinada al més normal possible. Cal apuntar que les dues passades edicions van estar afectades per la pandèmia.
“La restauració local de Palafrugell, amb els seus establiments, restaurants i la seva oferta hotelera, destaca per un alt nivell de qualitat i suposa un autèntic referent a Catalunya que cal seguir conservant i potenciant.”
Joan Vigas, regidor delegat de l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell
També va agraïr tota la feina feta per tal d’organitzar la campanya, així com l’esforç i dedicació per tenir una gastronomia d’alta qualitat al municipi. Fins i tot, va tenir unes paraules de record a les persones que van impulsar la Garoinada i Es Niu que representen la gastronomia palafrugellenca.
A més, també va afegir que darrerament ha augmentat el nombre de restaurants que hi participen, així com de persones que gaudeixen del menú.
Finalment, Joan Vigas va explicar que la pandèmia els obliga a adaptar-se dia a dia segons la seva evolució i les restriccions vigents. Afirma que inicialment es va treballar amb un escenari més optimista del que és actualment, però que hi ha l’esperança que pugui millorar.
Un cartell per “tirar-s’hi de cap”
Pel que fa al cartell de la 31a edició, s’ha il·lustrat una garoina oberta amb dues persones que s’hi tiren de cap. Enguany ha estat dissenyat per la il·lustradora palafrugellenca Montserrat Abril. L’artista explica que ha volgut expressar les seves ganes de “tirar-se de cap” quan té garoines al seu davant.
En aquest sentit, Joan Vigas també va agraïr la feina feta per Montserrat Abril i remarca que el cartell il·lustra molt bé el sentit de la campanya gastronòmica. A més, recorda que aquest permet trencar la polèmica generada l’any passat per l’aparició d’un eriçó comú al cartell, en comptes de l’equinoderm.
Gastronomia, allotjament, esports i cultura
Els onze restaurants participants en la campanya oferiran un menú que consistirà en un entrant de garoines, un primer plat a triar entre platillo de l’Empordanet o bé un plat alternatiu diferent en cada restaurant, unes postres de grana de capellà, aigua, vi i cafè. Els menús estaran maridats amb vins del celler Espelt. El seu preu variarà entre 35 € i 48 €, depenent de l’establiment.
A part d’això, s’oferiran diferents fórmules per passar un cap de setmana de Garoinada a Palafrugell que inclouen el menú i l’allotjament en algun dels hotels del municipi, i una activitat a escollir entre una sortida en vaixell clàssic o una excursió de senderisme per conèixer l’entorn de la mà d’un expert del territori. I com a novetat d’aquest any, també es podrà realitzar un tast de vi “l’Empordà a la copa” a càrrec de Vins i Licors Grau.
A més a més, les persones que facin el menú rebran un talonari de tiquets que permet visitar els diferents equipaments culturals del municipi que inclouen la Fundació Josep Pla, la Fundació Vila Casas Can Mario, el Museu del Suro i el Jardí Botànic de Cap Roig; un tiquet per a la piscina municipal i un val de descompte per comprar a Vins i Licors Grau, patrocinador de la campanya.
Per acabar, recordar que aquesta edició també es podrà gaudir de l’experiència entre setmana, amb l’oferta del menú i allotjament de diumenge a dijous.