Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Un tram de dos carrils, càmeres i radar: així queda la circulació a la Carretera Vella de Calella

Escrit per el 23 de Gener de 2024

  • Analitzem, en un reportatge interactiu, com quedarà a partir d’ara la mobilitat a la Carretera Vella per moure’s entre Calella i Palafrugell

Aquests últims dies han començat a aplicar-se els nous canvis de circulació a la Carretera Vella de Calella de Palafrugell, consensuats entre l’Ajuntament i els veïns, i que serveixen per revertir algunes de les modificacions que es van fer durant el mandat passat. La novetat més destacada és que torna una circulació parcial en dos sentits per als veïns de la zona. I s’instal·larà un radar de tram a la part que estigui oberta a la ciutadania.

Aquesta setmana s’han començat a despintar les senyals de terra que indicaven els sentits de circulació des que el 2022 es van fer les modificacions de trànsit. A més, es crearà una nova rotonda paral·lela a la primera que hi ha a l’autovia, que servirà per distribuir els vehicles. I, abans de l’estiu, es preveu haver instal·lat el radar de tram i les càmeres que controlin l’accés dels veïns als diferents nuclis.

Repassem, segons les diferents situacions possibles, com queda la mobilitat a la Carretera Vella.

Sentit Palafrugell – Calella de Palafrugell

Qualsevol conductor podrà entrar des de l’avinguda Espanya i la rotonda de Josep Pallach a la Carretera Vella. Serà d’un únic sentit, i amb velocitat limitada a 30 quilòmetres per hora per un radar de tram.

Es podrà circular fins passat Santa Margarida i la zona de les discoteques. Més enllà de l’antic Xquè, hi haurà una nou giratori que connectarà amb la primera rotonda de l’autovia. Allà, els vehicles registrats com a veïns de Prat Xirlo i la resta de barris del nucli, podran continuar fins a casa seva per la Carretera Vella. La resta de cotxes hauran de tornar, obligatòriament, a l’autovia. I des d’allà, continuar fins a Calella i Llafranc.

Tot plegat ho controlarà una càmera de lectura de matrícules que s’instal·larà abans de l’estiu.

En aquest mapa, la línia verda indica l’accés dels veïns; i la línia taronja, la dels no autoritzats.

Sentit Calella de Palafrugell – Palafrugell

En aquest sentit, la circulació està més limitada i serà impossible que els vehicles no registrats utilitzin la Carretera Vella. El motiu és que l’accés des de Calella estarà permès des d’un inici només als vehicles dels veïns.

El tram de Calella a Santa Margarida serà de doble sentit, però només permès als cotxes registrats, que quan arribin a la nova rotonda hauran d’entrar a l’autovia. La resta de conductors hauran d’anar, obligatòriament, per l’autovia.

En el següent mapa, es mostra el trajecte que podran fer, només, els vehicles de veïns.

Quan s’apliquen els canvis?

En aquests moments s’està fent la senyalització i la nova rotonda, que estaran llestes en les pròximes setmanes. Més endavant s’instal·laran les càmeres i el radar. La previsió és que estiguin actius abans de l’estiu.

La idea actual és que aquestes limitacions estiguin vigents tot l’any. Ara bé, segons com evolucioni la sinistralitat aquest estiu, l’Ajuntament es planteja relaxar-les durant la temporada baixa.

I com es pot accedir a les discoteques?

L’accés a les discoteques, el Terra Blanca i el Costa Este, és un dels aspectes més complicats de la mobilitat a l’entorn i un dels que pot generar més accidents. Ara s’hi podrà arribar per la Carretera Vella, però l’Ajuntament demana que es faci des de l’autovia, que tindrà un carril d’incorporació al trencant que hi dona accés.

Ens manté el carril bici?

Segons l’Ajuntament, la via continuarà sent de prioritat per a bicicletes i vianants. Al primer tram, de circulació única, es mantindrà el carril bici. I al tram de doble sentit, les bicicletes compartiran carril amb el cotxe.

Etiquetes

Opinions dels lectors
  1. Kalella el 27 de Gener de 2024 a les 12:59

    El que están fent es il.legal ; No es pot fer una vía de doble sentit en una calcada de menys de 5,50 metres de mitjana. La normativa de carreteres demana com a minim 7,50 metres per a vies de doble sentit i l’ordenanca de circulació , per a carrers urbans de doble sentit demana com a minim 6,50. Els ciclistes i vianants que a partir dará passin per la carretera serán uns suicides, sobre tot de nit. Per contentar a 4 veins i guanyar quatre vots posaran en perill la vida de les persones que utilizin la carretera.

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).