Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Detenen tres persones a Palafrugell per simular parelles de fet i obtenir permisos de residència

Escrit per el 22 de Juliol de 2026

  • La Policia Nacional i la Policia Local de Palafrugell han detingut tres persones acusades de falsedat documental i afavoriment de la immigració irregular
  • La investigació va detectar que presumptament simulaven parelles de fet i presentaven documentació falsa per aconseguir permisos de residència per a ciutadans estrangers

Fotografia: Policia Nacional

La Policia Nacional i la Policia Local de Palafrugell han detingut tres persones acusades de simular parelles de fet per obtenir permisos de residència. Els arrestats estan investigats per presumptes delictes de falsedat documental i afavoriment de la immigració irregular. A més, els agents mantenen oberta una ordre de recerca per localitzar un quart investigat.

La investigació es va iniciar arran d’una comunicació de la Subdelegació del Govern espanyol a Girona, que va detectar anomalies en la documentació presentada per dues parelles de fet per tramitar el permís de residència d’un dels seus membres, de nacionalitat estrangera.

A partir d’aquesta informació, el Grup Operatiu d’Estrangeria de la Policia Nacional de Sant Feliu de Guíxols va obrir una investigació en coordinació amb la Policia Local de Palafrugell. Durant les indagacions, els agents van detectar nombroses irregularitats en la documentació aportada, com ara faltes d’ortografia, diferències respecte als models oficials i altres indicis que apuntaven a una possible manipulació.

Els investigadors també van comprovar que una de les dones implicades ja havia formalitzat altres parelles de fet en diferents municipis, fet que va reforçar les sospites sobre el presumpte frau.

La investigació va comptar amb un informe pericial elaborat per un agent de la Policia Local de Palafrugell amb titulació oficial de pèrit. L’anàlisi va comparar els documents investigats amb originals autèntics i va concloure que la documentació presentada era falsa.

L’operació es va saldar amb la detenció de tres persones al llarg del mes d’abril, tot i que s’ha fet públic al mes de juliol. Els agents també van emetre una ordre de recerca contra un quart investigat que no va poder ser localitzat. El cas ha quedat en mans d’un jutjat de la Bisbal d’Empordà.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).