Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Com accedir als serveis del CAP de Palafrugell: Totes les opcions explicades per les professionals

Escrit per el 11 de Setembre de 2024

El sistema de salut de Palafrugell posa a la disposició de la ciutadania desenes de serveis sanitaris. És important, però, tenir clar quines són les vies per accedir-hi: des de les urgències al sistema per demanar cita amb el metge de capçalera o com utilitzar els serveis especialitzats. Els encarregats de gestionar-ho són els responsables d’admissions. Al pòdcast CAPacitats de Ràdio Palafrugell ens han acompanyat tres de les treballadores d’aquest servei d’admissions. Podeu recuperar tot el programa a la nostra web.

Els serveis d’admissions del CAP tenen com a objectiu garantir que els pacients puguin accedir de manera eficient a tots els serveis mèdics disponibles. Segons l’Eva Brancós, cap d’admissions, el seu equip és la primera línia de contacte amb els pacients, tant presencialment com per telèfon. Els professionals d’admissions ajuden a reservar cites, assessoren sobre els passos a seguir i gestionen les agendes dels metges i infermeres.

Hi ha diverses maneres de demanar cita al CAP de Palafrugell:

  1. Presencialment: Els pacients poden acudir directament al mostrador del CAP i sol·licitar cita per al metge de capçalera o la infermera.
  2. Telefònicament: A través del número 972 60 92 22, es pot demanar cita, identificant-se amb el número CIP de la targeta sanitària o amb el DNI.
  3. Aplicació “La Meva Salut”: Aquesta aplicació permet gestionar les cites des del mòbil. Els pacients han de donar-se d’alta amb el CIP i la contrasenya, i a través d’aquesta plataforma poden accedir a cites amb el metge o infermera, consultar resultats o sol·licitar tràmits.
  4. Web del SSIBE (www.ssibe.cat): A través de la pàgina web es poden gestionar les visites, similars als serveis que s’ofereixen presencialment.

Com recalca Maria el Bouhati, és essencial que els pacients portin la seva targeta sanitària, sigui física o digital, per evitar errors informàtics. Aquesta targeta és l’equivalent al DNI per a la sanitat i facilita la identificació i la correcta gestió de les visites.

Segons Brancós, el temps d’espera per a una visita pot variar, però l’objectiu és mantenir-lo en menys de cinc dies per a la majoria dels casos. No obstant això, per a gestions menys urgents com la renovació de la medicació, el termini pot allargar-se fins a dues setmanes.

Les visites poden ser tant presencials com telefòniques. En casos senzills, com donar resultats d’analítiques o consultar aspectes administratius, es poden realitzar telefònicament, però la majoria de les visites mèdiques s’efectuen de manera presencial.

Si el pacient necessita modificar o cancel·lar una cita, ho pot fer presencialment, per telèfon o a través de la web del SSIBE. Tot i que a través de “La Meva Salut” no es permet modificar cites, aquesta plataforma sí que permet veure les visites programades.

Quan el metge de capçalera considera necessari derivar el pacient a un especialista, ell mateix gestiona la derivació i el pacient rep un missatge amb la informació de la cita. També es gestionen altres serveis, com les analítiques, que es realitzen al CAP en horari matinal de 8 a 9 hores.

Finalment, les professionals d’admissions recorden als usuaris que cadascun té un referent administratiu assignat, al qual poden adreçar-se per a qualsevol consulta o gestió. Aquest sistema permet un tracte més proper i personalitzat.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).