Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Cinc noves caixes de control de velocitat a Mont-ras per controlar les vies amb més trànsit

Escrit per el 23 de Febrer de 2023

  • Un estudi del 2021 afirmava que el 74% dels vehicles detectats superaven la velocitat màxima.
  • Els radars entraran en funcionament l’1 de març i durant dues setmanes estarà en fase de proves.

Cinc caixes de control controlaran la velocitat a les principals vies de Mont-ras. En aquestes, s’hi situarà un radar itinerant per controlar la velocitat dels vehicles a les avingudes de Catalunya i Palafrugell i al carrer de Torres i Jonama.

L’alcaldessa de Mont-ras, Vanessa Peiró, destaca a Ràdio Palafrugell que no són cinc radars, sinó caixes de control de velocitat amb un radar mòbil.

Les caixes s’han instal·lat als accessos a la població des de l’autovia C-31. Es tracta d’una via molt transitada perquè és un dels punts d’entrada al municipi i a Palafrugell. Se situen prop de la botiga Greenfood i a la zona dels concessionaris de l’avinguda de Catalunya.

També, se n’han instal·lat dues més a l’avinguda de Palafrugell, una a cada sentit de la marxa. Els vials tenen la velocitat limitada a 50 quilòmetres per hora, però és habitual que molts vehicles superin la velocitat. Un estudi del 2021 afirmava que el 74% dels vehicles detectats superaven la velocitat màxima.

I la cinquena se situa al carrer de Torres i Jonama prop de l’oficina de laCaixa i amb una velocitat màxima de 30 quilòmetres per hora.

Per altra banda, també es disposarà d’un radar mòbil que s’ubicarà en punts que pateixen excessos de velocitat ocasionals.

Els radars entraran en funcionament el dimecres, 1 de març. De l’1 al 14 de març s’establirà un període de proves i no se sancionaran els conductors. A partir del dia 15, les sancions seguiran el seu curs legal. Peiró destaca que una de les funcions de l’Ajuntament és fer pedagogia per evitar l’excés de velocitat que posa en perill els vianants.

La mesura es va prendre per les queixes veïnals i per detectar velocitats que arribaven fins als 140 km/h a les zona de 50 km/h màxim i de 72, als trams limitats a 30 km/h.

Peiró destaca que “Mont-ras, tot i ser poble de pas per a molts, no és cap autopista. Cal adequar velocitats per garantir la seguretat de tothom”. Explica que prèviament ja s’havia pres la decisió d’instal·lar ressalts amb pas de vianants i coixins berlinesos reductors de velocitat, entre altres.

A més, afegeix que no s’ha instal·lat cap radar a sota el túnel perquè no és competència de l’Ajuntament.

Etiquetes

Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).