Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Bones valoracions de la iniciativa de reducció de la bretxa digital

Escrit per el 23 de Febrer de 2022

  • En aquesta iniciativa hi van participar vuit alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Baix Empordà.

Des de l’ABS de Palafrugell es va engegar un projecte per a reduir l’impacte provocat per la bretxa digital. Aquesta iniciativa ha rebut la col·laboració del Servei Comunitari de l’Institut del Baix Empordà amb la participació d’alumnes de 3r d’ESO i la coordinació de l’Àrea de Benestar Social de l’Ajuntament de Palafrugell.

La psicòloga i referent de Benestar Emocional i Salut Comunitària del CAP de Palafrugell, Imma Martí, comenta que aquest projecte va néixer després de percebre les dificultats de la ciutadania en el camp de la informàtica, accentuades per la pandèmia. Algunes de les problemàtiques han estat l’accés a l’aplicació del SSIBE, a La Meva Salut o la descàrrega i impressió del certificat covid. Aquestes han estat algunes de les accions dutes a terme.

Sergi Meda, de l’Àrea de Benestar Social i coordinador del projecte, explica que a Palafrugell es van detectar desigualtats per part d’habitants, causades per les dificultats a l’hora d’accedir a les noves tecnologies.

Participants en el projecte de la bretxa digital

Participació d’alumnes de l’Institut Baix Empordà

En aquest projecte hi han participat vuit alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Baix Empordà. Tots fan una valoració molt positiva de l’experiència i l’aprenentatge que han adquirit. Per exemple, la Maria Peniza es mostra satisfeta d’haver pogut ajudar a les persones.

En Raul Codita destaca que el més gratificant ha estat veure la satisfacció de les persones després d’instal·lar-los les aplicacions als mòbils o d’imprimir-los el passaport covid.

L‘Adam Kerarmi detalla que ells han après més com funcionen les aplicacions relacionades amb la salut i també, poder veure com és el dia a dia al CAP.

En Mohamed Amine remarca la felicitat de poder veure com podien resoldre les dificultats de la ciutadania.

En Lucas Voiculescu explica que van aprendre a entendre els problemes de la gent que els demanaven ajuda, per a oferir-los la millor solució. Això els va fer treballar la capacitat d’escolta i a ser altruista.

Un projecte que també ha permès aprendre

Aquesta iniciativa també ha permès oferir als estudiants un aprenentatge i regalar-los algunes anècdotes. Per exemple, la Maria i en Jan van conèixer un senyor que havia estat campió d’Espanya en patinatge artístic, l’any 1973. En aquest cas, la Maria també practica l’esport i van poder detectar punts en comú entre generacions.

L’Adam i en Mohamed afegeixen que com que coneixen l’àrab, van poder ajudar a persones que tenien dificultats d’entendre el català o el castellà.

Una lliçó de confiança

Quelcom que van destacar els participants al projecte és que hi havia gent que desconfiava a l’hora de deixar-los el dispositiu mòbil o dir les contrasenyes. La psicòloga Imma Martí explica que socialment no estem habituats a rebre ajuda i que quan passa, desconfiem. Un fet que remarca que no hauria de ser així.

Per acabar, la infermera Rosa Pascual espera poder integrar iniciatives similars en altres àmbits i que ja es parlarà amb els equips directius.

O bé, la Maria Fe d’administració del centre de salut destaca la feina dels estudiants per reduir la bretxa digital i, també, la cultural.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).