Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Consum atén més de 4.600 consultes i 3.100 reclamacions a la vegueria de Girona

Escrit per el 2 de Juny de 2026

  • Els principals motius de consulta van ser els subministraments bàsics de la llar, la compra de productes de consum i els transports
  • L’organisme també va reforçar les inspeccions i les actuacions contra pràctiques abusives

Els problemes relacionats amb els serveis bàsics de la llar continuen centrant bona part de les consultes de consum a les comarques gironines. L’Agència Catalana del Consum ha atès durant el 2025 unes 4.600 consultes i ha registrat poc més de 3.100 reclamacions a la vegueria de Girona, segons el balanç anual d’activitat presentat per l’organisme.

Els àmbits que han generat més consultes han estat els subministraments bàsics de la llar, especialment l’electricitat, seguits de la compra de productes de consum i dels transports.

Pel que fa a les reclamacions, les empreses dels sectors energètic, de les telecomunicacions i del transport aeri concentren el major nombre d’incidències. Endesa Energia ha estat la companyia amb més reclamacions registrades, amb 202 expedients. La segueixen MediaMarkt i Vueling, amb 67 reclamacions cadascuna, i Energia XXI i Orange, amb 66.

L’Agència Catalana del Consum ha gestionat directament 2.755 reclamacions, que representen gairebé nou de cada deu de les rebudes a la demarcació. D’aquestes, s’han resolt 1.320 casos, amb una taxa de resolució del 47,9%.

La mediació continua sent la principal eina per solucionar conflictes entre consumidors i empreses. Durant aquest període s’han resolt 1.253 casos per aquesta via, mentre que l’arbitratge ha conclòs amb 67 laudes. Paral·lelament, el nombre d’establiments adherits al Sistema Arbitral de Consum ha augmentat fins als 1.401 a la demarcació.

En l’àmbit de control del mercat, l’organisme ha tramitat 272 denúncies per presumptes vulneracions dels drets de les persones consumidores i ha realitzat 574 inspeccions. Aquesta activitat ha comportat la imposició de 43 sancions per un import global de 180.928 euros.

Les clàusules abusives en les condicions de contractació constitueixen la principal infracció sancionada i representen més de la meitat de l’import total de les sancions imposades.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).