Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


La satisfacció dels usuaris del Servei d’Urgències de l’Hospital de Palamós se situa en un 7,18

Escrit per el 6 de Novembre de 2025

  • Els resultats de l’enquesta PLAENSA 2025 del Servei Català de la Salut situen la satisfacció global dels usuaris del Servei d’Urgències de l’Hospital de Palamós en un 7,18 sobre 10, lleugerament per sota de la mitjana catalana
  • El tracte del personal d’infermeria i dels zeladors rep les puntuacions més altes, mentre que l’atenció durant l’espera és l’àrea amb més marge de millora

Fotografia: Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà

La satisfacció global dels usuaris del Servei d’Urgències de l’Hospital de Palamós és de 7,18 punts sobre 10, segons els resultats de l’enquesta PLAENSA 2025 del Servei Català de la Salut. La puntuació se situa lleugerament per sota de la mitjana de Catalunya, que és de 7,31.

L’estudi, que avalua la percepció i l’experiència dels pacients en l’atenció urgent, mostra que un 71,80% de les persones enquestades tornaria a escollir el Servei d’Urgències de l’Hospital de Palamós si pogués triar. L’enquesta analitza aspectes com l’accessibilitat, la informació rebuda, el tracte personal, la confiança, la intimitat i les condicions de l’entorn.

Dels 23 ítems valorats, tres se situen dins l’àrea d’excel·lència —amb puntuacions entre el 90 i el 100%—, catorze dins l’estàndard de satisfacció —entre el 75 i el 90%— i sis per sota d’aquest llindar.

Entre els aspectes més ben valorats destaca el tracte del personal d’infermeria, amb un 91,70%, per sobre de la mitjana catalana (90,60%), així com el tracte dels zeladors (95,30%) i l’explicació del motiu de l’ingrés (92,60%).

Les àrees amb més marge de millora són l’atenció durant l’espera —només un 25,30% de respostes positives indiquen que algú es va interessar per com es trobaven— i l’autorització per donar informació a les persones acompanyants, amb un 35,10%.

En comparació amb els resultats de 2024, millora la valoració de la comoditat de la sala d’espera, que arriba al 74,1%, un augment de més de deu punts respecte a l’any anterior.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).