Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Pau Lladó presenta les millores resultants de les modificacions de mobilitat i canvis de circulació a Palafrugell

Escrit per el 4 de Novembre de 2020

  • Amb els nous canvis s’ha aconseguit reduir la velocitat als carrers protagonistes, aportant seguretat a l’entorn escolar i als veïns dels barris.
  • El projecte per obrir el nou aparcament del centre no està aturat, s’hi està treballant per obrir-lo com a aparcament públic.
  • Així mateix, també s’està treballant per millorar la pacificació dels entorns de l’escola Vedruna i Sant Jordi de Palafrugell. 

Un cop més els nostres estudis han rebut la visita d’en Pau Lladó, regidor de mobilitat, règim d’interior i serveis de l’ajuntament de Palafrugell. Durant l’entrevista, ens hem posat al dia sobre el funcionament de les modificacions de mobilitat del poble acabades recentment, així com també dels resultats dels canvis de circulació efectuats. Lladó comparteix amb nosaltres les millores resultants de totes les modificacions i la satisfacció dels veïns.

“Estem orgullosos dels canvis efectuats en la circulació”

S’ha aconseguit reduir la mitjana de velocitat als 14 km/h als barris que engloben el carrer Pi i Margall i el carrer de Pals. Com a resultat, s’ha pacificat l’entrada i sortida a l’escola Barceló i Matas i l’institut Nou de Palafrugell. D’altra banda, també s’ha augmentat l’oferta d’estacionament al carrer de Pals. I per últim, però no menys important, la satisfacció dels veïns del barri i propietaris d’establiments.

Pau Lladó reconeix que la quantitat de canvis concentrats en un curt termini de temps han estat una de les causes que ha provocat les diferents queixes per xarxes socials dels veïns i veïnes de la vil·la. Tot i que Lladó manté que els canvis han estat positius, ja que s’han descongestionat moltes sortides i entrades en la circulació del poble.

A continuació, el regidor de mobilitat ens fa saber que el carrer de Pals no es podia fer d’entrada al carrer Torres Jonama. La causa és que es perdria l’accés dels veïns del carrer Cases Noves als seus habitatges. Així mateix, el carrer Pi i Margall tampoc es podia fer complet d’entrada al carrer de Begur. El gir cantoner de can Vedruna resultava perillós segons els estudis de mobilitat. En el cas que únicament fos carrer d’entrada, tampoc no es podia utilitzar com a sortida del mercat dels diumenges, donat que provocaria un problema de densitat de mobilitat.

“Els barris de Palafrugell no són vials, son carrers amb habitatges i persones caminant. La gent també ha de posar de la seva part.”

En segon lloc, Pau Lladó afirma que han fet una reordenació general de la circulació de Palafrugell. També s’han ampliat voreres, reduït l’ample de les vies, millora de cantonades… L’objectiu és reduir la velocitat dels cotxes que passen pels carrers de la vil·la, evitant així l’aplicació de ressalts.

D’altra banda, tot i la complicada situació actual, Pau Lladó ens recorda que el nou aparcament del centre està en marxa. A l’aparcament de l’antic Caprabo, s’hi està treballant per poder augmentar l’oferta d’estacionament al centre de Palafrugell.

Pel que fa entorn de les escoles, el barri de la Roella és un barri que sempre ha tingut el problema d’accés de trànsit durant l’entrada i sortida de les escoles Sant Jordi i Vedruna. Actualment, estan treballant en mecanismes que puguin pacificar els accessos de trànsit en les hores puntes.

Hem d’aconseguir uns entorns amables perquè els nens i nenes puguin caminar. Els carres al voltant de Sant Jordi i Vedruna, són els que són, però hem d’intentar millorar-los.” L’equip de govern està treballant per establir mesures que Lladó pensa que no seran benvingudes, però que s’han de fer.

“Al final viuen més persones en un poble que no pas cotxes matriculats”

Amb el terme pacificar, Pau Lladó fa referència a millorar la mobilitat pels vianants, no només per als vehicles i la circulació. En estudis anteriors, s’ha treballat en preferència a la circulació, i l’objectiu principal ha de ser facilitar el benestar de la ciutadania per sobre de la circulació.

Tot seguit, fent referència als pals instaurats en la rotonda del Mil·lenari (antiga Plaça del Sol), Lladó exposa que n’hi hauria menys si es pogués garantir la seguretat del nou carril bici. Justifica que les parades a la rotonda del Mil·lenari eren habituals, i els pals eviten l’incivisme i conviden a la seguretat. 

Per concloure, seguirem properament amb la conversa amb Pau Lladó per parlar més concretament dels carrils bici de la vila així com que estan previstos. I també actualitzarem la informació sobre l’aplicació del concepte Smart City a la vil·la.


Opinions dels lectors
  1. NOGUERES HUET DOMINIQUE el 4 de Novembre de 2020 a les 16:08

    Perfecte pero necesitaria tambe revisar la circulacio a Llafranc carrer de Pep Ventura . Els cotxes passan a velocitat molt elevat i tambe al carrer de la sirena..El passetge peatonal fins al carrer de Pep Ventura es molt mal indicat et me semble millor si puede fer una mica baixa a la cantonada del carrer farena

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).