Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Palafrugell commemora el Dia Internacional contra l’LGTBI-fòbia amb activitats durant el maig

Escrit per el 3 de Maig de 2026

  • La proposta inclou tallers infantils, jornades sobre diversitat familiar, una ballada de lindy hop i sessions de contes
  • També hi haurà accions simbòliques i espais culturals per visibilitzar la diversitat al municipi

Palafrugell celebrarà durant el mes de maig el Dia Internacional contra l’LGTBI-fòbia amb una programació d’activitats obertes a tota la ciutadania. La iniciativa vol sensibilitzar sobre les discriminacions i violències que encara pateixen les persones del col·lectiu LGTBI i les seves famílies.

El tècnic de l’Espai LGTBI+ de l’Ajuntament, José Yepez, ha convidat la població a participar en la commemoració prevista per al 17 de maig.

La programació començarà dimecres, 13 de maig amb un taller infantil d’origami de primavera a la sala polivalent de la Biblioteca, a les 17.30 hores. L’activitat està adreçada a infants a partir de 3 anys, acompanyats d’un adult. Les inscripcions s’han de fer al 972 30 48 09 o enviant un correu a biblioteca@palafrugell.cat.

Dijous, 14 de maig, el Museu del Suro acollirà la segona jornada de Diversitat Familiar i Educació Memorial Glòria Canyet. L’acte començarà a les 19 hores i és organitzat per la Fundació Pallach amb el suport de l’Ajuntament de Palafrugell.

El diumenge, 17 de maig, coincidint amb la diada internacional, plaça Nova serà l’escenari d’una ballada de lindy hop entre les 11.30 i les 13.30 hores. L’Espai LGTBI+ hi instal·larà un punt informatiu i oferirà un tastet de l’exposició Una mirada LGTBI+ al món animal. També hi haurà un parlament institucional.

La programació es tancarà dimecres, 27 de maig amb l’Hora del conte: Històries que trenquen motlles, també a la Biblioteca, a les 17.30 hores. La sessió, pensada per a infants a partir de 3 anys, anirà a càrrec de la companyia Gra de Sorra. També cal inscriure’s abans.

Paral·lelament, del 13 al 29 de maig la biblioteca oferirà un aparador cultural temàtic amb llibres, pel·lícules i materials relacionats amb la diversitat. A més, entre el 14 i el 22 de maig, la torre de Can Mario i altres equipaments municipals lluiran els colors de la bandera irisada.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).