Organitzen una xerrada sobre inclusió i diversitat en l’esport aquest dilluns
Escrit per Maria Vilà el 17 de Gener de 2026
- La xerrada, que tindrà lloc aquest dilluns, anirà dirigida a esportistes, clubs i famílies, serà conduïda per Eli Soler i José Yépez
- Donaran eines pràctiques per fomentar la inclusió i prevenir la discriminació en tots els àmbits esportius
L’Espai LGTBI+ de Palafrugell i el Consell Esportiu del Baix Empordà faran una xerrada sobre la diversitat en el món de l’esport. Serà aquest dilluns 19 de gener, a les 18 hores al Centre Municipal d’Educació. La formació es dirigeix a esportistes, clubs, entrenadors, famílies i responsables d’entitats esportives. L’objectiu serà visibilitzar les desigualtats històriques i donar eines pràctiques per garantir espais inclusius.
La tècnica del Servei d’Atenció Integral LGTBI+ del Baix Empordà, Eli Soler, és una de les ponents.
Soler i José Yépez, de l’Espai LGTBI+ de Palafrugell, explicaran com, tot i els avenços, encara existeixen situacions d’exclusió i discriminació per raó de gènere, orientació sexual o origen.
La xerrada abordarà especialment la integració de les persones LGTBI+, dones i persones racialitzades, des d’una perspectiva interseccional. També inclourà dinàmiques participatives i exemples pràctics per a clubs i famílies.
Les inscripcions es poden fer a través del formulari fins aquest diumenge, 18 de gener. L’assistència és gratuïta per a la ciutadania de Palafrugell i d’altres municipis participants en el pla de formació.