Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Noves restriccions que afecten al comerç i mobilitat locals

Escrit per a 7 de Gener de 2021

Nerea Cabello per Ràdio Palafrugell, entrevista per Rafel Corbí.

  • Parlem amb la Vero Serralvo, gerent d’Oohxigen, per conèixer el punt de vista de l’associació comercial davant les noves restriccions.
  • Així mateix, comparteix amb l’audiència la positiva valoració de la darrera Campanya de Nadal 2020.

Oohx!gen, l’Agrupació de Comerç i Negoci de Palafrugell, ha treballat dia a dia per fer possible la campanya de Nadal a la nostra vila. Avui, 7 de gener, el dia que entren en vigor les noves restriccions per al comerç a Catalunya, parlem amb la Vero Serralvo, gerent d’Oohxigen. Amb la intenció de conèixer l’opinió de l’associació davant les noves mesures i fer una valoració de la campanya de Nadal 2020.

Avui, dijous 7 de gener, ens hem llevat amb l’entrada en vigor de les noves restriccions. Les quals, entre altres mesures com el confinament municipal perimetral de dilluns a diumenge, comporten el tancament de comerços els caps de setmana. Així ens presenta la situació la Vero Serralvo.

Convé destacar que, a diferència d’altres poblacions, els diumenges a Palafrugell suposen un dels principals dies d’atractiu comercial. Davant el tancament comercial el cap de setmana, Oohxigen ha proposat obrir els dilluns a Palafrugell.

En l’actualitat, grans associacions comercials treballen per ajudar al comerç davant les noves restriccions.

D’altra banda, Serralvo fa referència a les diferències entre pobles i ciutats. Defensa que “no ens poden posar a ala mateixa saca els pobles petits, que a les ciutats. Les aglomeracions no són les mateixes.” Segons l’experiència de la Vero Serralvo, a les botigues del poble s’han complert les mesures de seguretat.

“La gent necessitava comprar, necessitava sortir al carrer. I els comerços també necessitaven aixó”.

Vero Serralvo, gerent d’Oohxigen.

Des d’Oohxigen, no entenen les noves restriccions. Tal com ens exposa la Vero, no troben coherent confinar municipalment i alhora, tancar els comerços els caps de setmana. Ja que, si no hi ha turisme, l’activitat comercial del poble és la mateixa de dilluns a diumenge.

Els 10 dies inicials de rebaixes, perduts

Aquest tancament dels caps de setmana, segons la Vero suposarà “un mal que ningú repararà”. Tot seguit, qualifica a tots els comerciants com a “herois i heroïnes” per la seva feina en sobreviure els seus negocis.

Convé ressaltar que, el mercat dels diumenges romandrà obert. Tot i que l’hostaleria abaixa persianes a partir de les 9.30 del matí. I a la vegada, tots els comerços romandran tancats.

Com a últim punt, Serralvo ens transmet la bona participació que ha tingut la campanya de Nadal. Oohxigen està molt satisfet amb els resultats de la campanya i les bones sensacions que ha oferit aquesta a la població de Palafrugell.

Per concloure, la Vero ens informa que Oohxigen ja treballa per dinamitzar l’activitat comercial del poble i no aturar-s’hi tot i el llarg i difícil hivern que s’acosta. I aprofita la nostra sintonia per donar les gràcies als col·laboradors, socis, i als clients i clientes que han apostat per al comerç local aquesta difícil temporada.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Required fields are marked *