Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Marta Royo estrena una secció sobre com fer créixer les marques d’un negoci

Escrit per el 4 d'Octubre de 2022

  • Marta Royo repassarà la importància de les marques en qualsevol negoci. Serà en una secció del matinal ‘Així és la vida’ amb Rafel Corbí.

Tenir una bona marca en qualsevol negoci és essencial, ja que és el que permetrà diferenciar-se de la competència. Una marca no és només el cartell que hi ha a la porta d’un establiment amb el nom, sinó tots els valors que es transmeten als clients i que la fan única. I això, passa tant si l’empresa és gran o petita. La publicista Marta Royo estrena una secció de marques al matinal ‘Així és la vida’ amb Rafel Corbí.

L’esforç de saber-se diferenciar també ajuda a decidir què ha de pensar la gent sobre aquell negoci, aquella marca. Si no es fa la feina prèvia, és la clientela qui la dotarà de valors que potser no interessen.

A l’hora de triar el nom de l’empresa i fer tot el treball de marca, cal tenir present que ha de transmetre amb claredat què ofereix la marca, el producte o el servei. A més, idealment ha d’aportar algun significat extra. I un cop treballat, és quan s’ha de començar a difondre per a donar-la a conèixer.

Royo destaca que en cap cas s’ha de veure la publicitat com una despesa, sinó com una inversió. Si les accions són desenvolupades correctament, aquesta ajudarà a augmentar els ingressos.

Afegeix que la pandèmia ha causat un impacte dur en les empreses, especialment en les petites i mitjanes, molt presents a Catalunya. Destaca que molts van prescindir de campanyes publicitàries o a l’hora de digitalitzar-se amb millors pàgines web. En aquest sentit, remarca que les que hi van apostar són les que van sobreviure més. Malgrat aquells mesos durs, apunta que ara hi torna a haver ganes de seguir creant i construint noves marques.

Marta Royo, publicitària

Marta Royo va estudiar Econòmiques, però va especialitzar-se en el sector publicitari i de les marques. Va estudiar un màster en comunicació i després, un de direcció de màrqueting. L’any 2011 va fundar la seva agència de publicitat, Mosaiking Comunicació. A més, també ha col·laborat en mitjans com Betevé, Ràdio 4, Catalunya Ràdio o en el blog del diari Ara i és professora a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

És l’autora del llibre Aroma de marca (2018), el qual exposa quinze casos reals viscuts en negocis. Mostra aspectes variats com la creació d’una nova marca, el redisseny dels envasos o quin ha de ser el tractament de les marques de les empreses industrials, entre d’altres. Se la pot trobar a les seves xarxes socials, com Instagram o Twitter.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).