Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


L’Hospital de Palamós amplia l’atenció als pacients amb càncer amb el servei ICO24hores

Escrit per el 29 de Juny de 2025

  • Es tracta d’una línia directa per no sentir-se sol davant la malaltia

Des del mes de juny, l’Hospital de Palamós ha fet un pas endavant en l’atenció als pacients amb càncer oferint-los accés al servei ICO24hores, una línia telefònica especialitzada que funciona ininterrompudament tots els dies de l’any.

Aquesta iniciativa, impulsada per l’Institut Català d’Oncologia (ICO), respon a una necessitat creixent: la d’oferir una atenció més personalitzada i contínua als pacients oncològics i hematològics, especialment en un moment en què els tractaments cada cop són més complexos i la supervivència augmenta. El repte no és només combatre la malaltia, sinó també acompanyar els pacients en tot moment, especialment quan apareixen dubtes, efectes secundaris o situacions urgents fora de l’horari habitual.

Fins ara, l’Hospital de Dia Mèdic de Palamós oferia suport presencial de dilluns a divendres, entre les 8 del matí i les 3 de la tarda

Fora d’aquest horari, qualsevol complicació obligava els pacients a recórrer al servei d’urgències general, sovint sense l’especificitat que requereixen els casos oncològics. Amb l’entrada en funcionament de l’ICO24hores, això canvia radicalment: qualsevol persona en tractament pot trucar directament a la línia, on serà atesa per professionals formats per fer un triatge especialitzat. En funció del cas, rebrà un consell mèdic telefònic o, si cal, se l’indicarà acudir a urgències.

Aquest servei no només millora la seguretat del pacient al domicili, sinó que també optimitza els recursos sanitaris, evitant desplaçaments innecessaris i assegurant que l’atenció rebuda sigui la més adequada des del primer moment.

Implantat a Catalunya des de 2007, l’ICO24hores arriba ara a Palamós com a part del compromís de la Xarxa Assistencial de l’ICO amb l’equitat territorial. L’objectiu és clar: garantir que tots els pacients, visquin on visquin, puguin accedir a una atenció oncològica de qualitat, adaptada a les seves necessitats i disponible quan més la necessiten.

Més enllà de la tecnologia i dels horaris ampliats, el que representa aquest nou servei és una cosa tan senzilla i tan fonamental com saber que, davant el desconcert o el malestar, hi haurà algú a l’altra banda del telèfon preparat per escoltar, orientar i ajudar. Una línia que connecta amb la humanitat del sistema sanitari i amb la tranquil·litat del pacient.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).