Laura Millán: “Estem pressionant perquè vingui algú de l’empresa subministradora i ens digui què passa amb els talls elèctrics”
Escrit per Ràdio Palafrugell el 11 de Juny de 2025
- Laura Millán denuncia que Endesa no dona explicacions clares davant les avaries recurrents
- Assegura que els ajuntaments tenen poc marge d’acció i exigeix que es posi fi a una situació que genera impotència, pèrdues econòmiques i incertesa, especialment a les portes de la temporada turística
L’alcaldessa de Palafrugell, Laura Millán, reclama més transparència sobre els talls elèctrics, per part de l’empresa subministradora. En una entrevista a l’Esmorzar de Ràdio Palafrugell, l’alcaldessa assegura que els ajuntaments tenen molt poc marge d’actuació i que, tot i intentar accedir a càrrecs superiors de la companyia, no reben explicacions clares sobre l’origen dels problemes ni tampoc sobre el calendari d’inversions. Ho fa després que els últims dies s’hagin viscut algunes avaries al municipi amb afectacions a negocis i habitatges.
Millán explica que els contactes que tenen els ajuntaments, en cas d’avaria, serveixen per a parlar amb els tècnics de guàrdia.
L’Ajuntament vol parlar amb representants de l’empresa per saber-ne les explicacions i motius. La Generalitat també està recollint dades sobre talls en els diferents municipis, per pressionar la companyia.
Millán ha recordat que l’Ajuntament ha destinat 600.000 euros a millores en la xarxa de competència municipal, com lluminàries i quadres elèctrics. Tot i això, els principals problemes es concentren en la mitjana i alta tensió, que depenen exclusivament d’Endesa.
De fet, Esquerra Republicana i Junts per Palafrugell han reclamat solucions, a través de comunicats a les xarxes socials. Per exemple, Esquerra “exigeix una actuació immediata i contundent del govern”. Millán, però, afegeix que hi ha hagut talls independentment dels partits que governen.
L’alcaldessa reclama “més explicacions” per entendre què passa i saber quines inversions es faran a les instal·lacions.