La Biblioteca de Palafrugell porta la segona sessió del cicle “Artistes sota la catifa” amb Núria Salvador
Escrit per Ferran Castelló el 9 de Març de 2026
- La docent Núria Salvador Sais parlarà de pintores poc conegudes que han quedat fora del relat tradicional de la història de l’art
- L’activitat és gratuïta i oberta al públic
ACTUALITZACIÓ: L’activitat s’ha hagut de suspendre per una lesió de la ponent. La pròxima edició serà el 13 d’abril.
La Biblioteca de Palafrugell organitza aquest dilluns, 9 de març, la segona sessió del cicle de conferències “Artistes sota la catifa: Falsejant la història”. L’activitat començarà a les 18 hores a la sala polivalent.
La sessió anirà a càrrec de la docent Núria Salvador Sais, que proposa una mirada crítica a la història de l’art. La conferència posarà el focus en pintores que han quedat fora del relat tradicional i que sovint han estat invisibilitzades.
Salvador, nascuda a Serra de Daró l’any 1966, és professora de llengua catalana. Tot i això, sempre ha mantingut un interès especial per la història de l’art. De fet, l’interès també l’ha portat a publicar la secció “Pintores sota la catifa” a la revista cultural Catorze, dedicada a donar a conèixer artistes femenines poc reconegudes.
El cicle està coordinat per Sandra Bisbe i forma part de la programació cultural de la biblioteca i de les activitats del 8M a Palafrugell. L’activitat és gratuïta.