Finalitzen les obres del carrer Manufactures del Suro de Palafrugell
Escrit per Ràdio Palafrugell el 20 d'Octubre de 2020
· El carrer es va obrir al trànsit el passat dissabte 17 d’octubre.
El carrer Manufactures del Suro ja s’ha obert a la circulació i s’ha restablert el pas de vehicles a tota aquella zona del municipi després de les obres de reforma del seu ferm i de les xarxes d’aigua potable i de sanejament.
Les obres al ferm han previst els talls dels junts perimetrals, i dos tipus de fressats. Un superficial de 5cm. i un altre més profund de 10cm. per reparar zones puntuals. S’han pavimentat les reparacions amb una capa de base i tot seguit, tota la superfície s’ha finalitzat amb una capa d’aglomerat asfàltic en calent, per donar la màxima qualitat a un dels carrers amb major trànsit del municipi.
Pel que fa referència a la xarxa de sanejament, s’ha instal·lat un col·lector que serà per a la recollida d’aigües residuals/negres procedents de les escomeses dels edificis i l’altre per a la recollida d’aigües pluvials amb l’objectiu de drenar la superfície del carrer, i recollir les aigües procedents dels possibles escorrentius dels habitatges privats. Amb aquesta actuació totes les escoceses també s’han renovat. I paral·lelament, aprofitant les obres de millora, també s’ha actualitzat tota la xarxa d’aigua potable.
Les obres s’han executat en un període de tres mesos i han tingut un cost aproximat de més de 500 mil euros.
Aquest passat cap de setmana es va obrir el carrer al trànsit, un cop es donava per finalitzada l’obra i al mateix temps, també s’obria l’aparcament situat en aquest carrer, el qual és molt utilitzat els diumenges, coincidint amb el dia de mercat. Així ens ho explicava Lluís Ros, regidor d’obra pública de l’ajuntament de Palafrugell als nostres micròfons
Un carrer desgastat per l’alta densitat de trànsit
El carrer Manufactures del Suro i l’Avinguda del Mestre Josep Bonay, durant els anys què encara no s’havia executat el vial de circumval·lació nord, va ser un eix de comunicacions amb una alta densitat de trànsit per accedir al nucli urbà de Palafrugell.
Durant aquest període el seu desgast i deteriorament van provocar un major deteriorament del ferm. Ambdós carrers d’acord amb el POUM formen part del sistema viari de titularitat pública, limitant a l’oest amb el carrer Pals i a l’est amb l’avinguda Pompeu Fabra. La calçada del carrer presenta senyals d’haver estat reparada en diverses ocasions i el seu estat de conservació degut a l’envelliment presentava zones en mal estat. També s’hi observaren intervencions sobre les rases i escomeses d’aigua potable i sanejament, pel que es feia necessària la millora urbana consistent en la renovació dels serveis públics de sanejament i aigua potable sota la calçada, i tot seguit renovar la seva pavimentació amb l’objectiu de garantir la seva correcta utilització.
D’aquesta manera l’equip de govern de Palafrugell volia millorar el ferm d’aquests vials, però no abans sense renovar les infraestructures de la calçada que es trobaven en mal estat de conservació o necessitaven d’un posta al dia, a fi i efecte de millorar la xarxa bàsica de serveis a la població.