Fi del programa “Treball i Formació 2018-19”
Escrit per Ràdio Palafrugell el 20 de Febrer de 2020
L’Ajuntament de Palafrugell, a través de l’ Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP) i, en concret, del Servei d’Ocupació Municipal (SOMI), fa anys que desenvolupa anualment el programa Treball i Formació. Al llarg de la convocatòria 2018-2019 s’han subvencionat 10 contractes de treball de 6 mesos que van finalitzar al juliol de 2019. Alhora, es van subvencionar 3 contractes anuals, dels quals l’últim va tenir vigència fins el 29 de gener de 2020.
A més de l’experiència laboral, la subvenció consta d’accions de formació obligatòria de 60h la qual van gaudir tots els participants amb una avaluació satisfactòria.
L’objectiu principal del programa és que les persones que hi participen els sigui més fàcil trobar feina un cop finalitzin, ja que disposen de més experiència i de més formació. Això els hi facilita el desenvolupament de diferents competències algunes específiques del lloc de treball i d’altres més generals que poden ser útils en diferents feines com la millora de les habilitats comunicatives, la millora en l’ús de les noves tecnologies, el treball en equip, entre d’altres. Les feines que han realitzat tenien una finalitat d’utilitat pública i interès social.
Diversos perfils laborals contractats
El programa consta de 3 línies de subvenció. D’una banda, la dirigida a la contractació de persones en risc de caure en situació d’atur de llarga durada, més grans de 45 anys. Aquesta subvencionada pel Servicio Público de Empleo Estatal.
Per l’altra costat, dues línies subvencionades pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i cofinançades pel Fons Social Europeu en un 50%, a través del Programa operatiu FSE de Catalunya 2014-2020. Aquestes dirigides a la contractació de persones destinatàries de la renda garantida de ciutadania (RGC) i a dones en situació d’atur de llarga durada.
Els perfils laborals contractats, els quals van realitzar tasques d’utilitat pública i interès social, van ser els següents:
- 2 informadors/es de carrer
- 5 auxiliars administratives realitzant tasques d’atenció al públic, suport en la comunicació a la ciutadania, atenció telefònica i presencial, gestió de la informació i la comunicació, digitalització de les sol·licituds del registre d’entrada i suport en tasques bàsiques administratives en general.
- 5 peons (lampisteria i pintura) els quals han realitzat tasques de millora de l’aspecte i durabilitat de les dependències municipals.
Amb tot, el cost total del projecte ha estat de 159.503€. 156.023€ han estat subvencionats i la resta amb aportació de l’Ajuntament. Això i la dedicació del personal tècnic municipal al projecte ha fet possible el seu desenvolupament.