Els comerciants de Palafrugell, protagonistes de la campanya de Nadal de l’IPEP
Escrit per Ràdio Palafrugell el 5 de Desembre de 2020
- L’objectiu és impulsar el consum i les compres al comerç local, en un any especialment difícil.
L’Institut de Promoció Econòmica (IPEP) acaba de llançar una campanya per promoure el comerç local. L’objectiu és incentivar el consum i les compres als establiments de la vila, un dels teixits econòmics més importants del municipi, en un any especialment difícil. A la campanya hi participen més d’una quarantena de comerciants de Palafrugell. A Ràdio Palafrugell n’hem parlat amb l’Eva Torres, de l’IPEP.
“A Palafrugell, sense ells ni elles no hi ha comerç! Sense tu, tampoc!” és el lema d’aquesta campanya, on els propis comerciants mostren el seu dia a dia i les dificultats per tirar endavant, representades en una motxilla plena de pedres. Tot i la cruesa inicial per remoure consciències, el missatge final és optimista i mostra un conjunt de valors que vol realçar i conscienciar de la necessitat d’apostar pel comerç local, en el sentit més ampli de la paraula, i com de beneficiós pot ser per a tothom fer-ho.
La campanya consta d’un vídeo més extens que explica la història sencera, i de 10 petites píndoles. També s’ha fet diferents fotografies per promocionar la campanya, que han servit per fer cartells. La difusió es farà a través de les xarxes locals, mitjans de comunicació tradicionals i cartelleria als carrers.
Aquesta campanya és l’eix principal de les activitats de Nadal que l’IPEP ha organitzat per aquest any. Durant els dies previs a Nadal, altres sorpreses aniran apareixent als carrers del municipi per contribuir a l’ambient nadalenc i animar a passejar per Palafrugell. L’IPEP també col·laborarà reforçant la campanya de Nadal que organitza l’associació de comerciants de Palafrugell Oohx!gen; en concret en els premis, econòmics i de productes, que es donen a la gimcana infantil i a la ruleta.
Una campanya que busca la sensibilització de la gent de casa nostra i fer veure la importància del consum al comerç de proximitat.