El Defensor del Ciutadà proposa que Agbar avisi automàticament de les fuites d’aigua a casa
Escrit per Maria Vilà el 27 de Gener de 2026
- Francesc Almagro ha presentat una recomanació perquè l’Ajuntament acordi amb l’empresa concessionària del servei d’aigua que l’avís de fuites detectades pels comptadors intel·ligents arribi a tots els usuaris
- Ara és un servei gratuït, però que cal sol·licitar-lo
El Defensor del Ciutadà de Palafrugell demana a l’Ajuntament que el servei d’avís de fuites d’aigua sigui per a tothom. Francesc Almagro ha recordat que Agbar disposa del servei gratuït, però que cal sol·licitar-lo i no tothom ho sap o sap com fer-ho. Segons ha explicat a Ràdio Palafrugell, actualment tots els habitatges disposen de comptadors intel·ligents instal·lats, que identifiquen consums anòmals continus.
Les incidències poden ser causades per avaries ocultes o per descuit, com aixetes obertes o cisternes defectuoses.
L’avís només s’activa per a les persones que s’han donat d’alta prèviament al servei. El Defensor del Ciutadà ha assenyalat que molta gent ho desconeix o no sap com activar-lo.
Almagro ha remarcat que les fuites no detectades poden provocar danys importants als habitatges i generar factures elevades, a més d’una pèrdua innecessària d’aigua. Per aquest motiu, considera que l’Ajuntament hauria de parlar amb l’empresa concessionària perquè l’avís de fuites es faci sense necessitat de tràmits previs.
Segons el Defensor del Ciutadà, la mesura no suposaria un cost addicional i beneficiaria a tothom.