David Martin: “Els grans reptes del municipi, a meitat del mandat, encara estan damunt de la taula”
Escrit per Ràdio Palafrugell el 27 de Febrer de 2025
- El portaveu de Junts per Palafrugell considera que el govern local ha fet avenços en alguns projectes, però que encara queden molts reptes pendents en àmbits com la mobilitat, l’habitatge i la recollida d’escombraries.
Junts per Palafrugell fa una valoració crítica de l’equador del mandat del govern municipal del PSC i de Som Gent del Poble. El seu portaveu, David Martín, considera que molts dels objectius marcats pel govern encara no tenen una solució clara. “Els grans reptes del municipi, a meitat del mandat, encara estan damunt de la taula”, ha afirmat en una entrevista a l’Esmorzar de Ràdio Palafrugell. En concret, demana més accions en mobilitat, seguretat, habitatge i recollida d’escombraries.
Martín ho afirma el dia següent que l’Ajuntament hagi presentat una autoavaluació del Pla d’Acció de Govern. El portaveu de Junts considera que aquest informe presentat pel govern “pot generar confusió”, perquè hi ha “un 50% de les accions estan en marxa, però només un 17% s’han completat”.
El portaveu de Junts ha posat com a exemple la zona esportiva del Mas Mascort, un projecte que el govern considera “en procés, però que encara no té garantit el finançament”. “Imagina’t que arriba el 2027 i aquest projecte queda en un calaix d’urbanisme”, ha alertat.
Una altra qüestió pendent és la licitació del nou contracte de recollida d’escombraries. Segons Martín, aquest problema s’ha gestionat “de manera erràtica” i ha fet que el compromís de renovar el servei “ràpidament” s’hagi allargat fins a finals del 2025.
Pel que fa a la resta de grans àmbits de gestió municipal, Martín considera que s’han fet passos, però que l’anterior govern també n’havia fet i que encara no s’han vist els canvis que realment transformarien la situació. “Els ciutadans volen veure resultats en habitatge, escombraries, mobilitat i aparcament, però ara mateix el més calent és a l’aigüera”, ha afirmat.
Junts per Palafrugell ha començat l’anàlisi de la documentació facilitada pel govern sobre la futura regulació de les zones blaves, verdes i vermelles. David Martín ha explicat que el partit treballa per definir una proposta que millori l’accessibilitat sense generar un impacte negatiu en el comerç i la mobilitat diària. “Ara mateix és tot molt incipient, però tenim clar que la mobilitat i l’aparcament són qüestions clau per a la vida quotidiana dels veïns i per a l’activitat comercial del poble”, ha assenyalat.
El contracte actual de les zones blaves expira just a l’inici del 2026, fet que obliga el consistori a concretar un nou model de gestió.
Blai Morlans Roig el 27 de Febrer de 2025 a les 23:59
Sempre coherent aquet Regidor, en David Martin