El Parc Natural del Montgrí impulsa un projecte pioner per catalogar les coves submarines del litoral
Escrit per Ràdio Palafrugell el 23 de Juny de 2026
- El Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter ha iniciat un projecte pioner per catalogar totes les coves submergides i semisubmergides del litoral del parc.
- L’estudi crearà una base de dades georeferenciada per millorar el coneixement científic d’aquests ecosistemes marins poc estudiats a la Mediterrània catalana i donar suport a la seva gestió i conservació futura.
El Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter ha posat en marxa un projecte pioner per catalogar totes les coves submergides i semisubmergides del seu litoral.
L’actuació abasta l’espai comprès entre l’Escala i les illes Medes i vol millorar el coneixement científic d’aquests ecosistemes marins. El projecte preveu la creació d’una base de dades completa i georeferenciada de cada cavitat. S’hi recolliran dades com la profunditat, la temperatura, el desenvolupament i la presència de valors biològics i geològics.
Aquesta informació permetrà avançar en la conservació i la gestió d’uns hàbitats considerats d’interès comunitari, però encara poc estudiats a la Mediterrània catalana. Actualment hi ha 34 coves catalogades dins de l’àmbit del parc, però s’estima que n’hi ha diverses més sense inventari oficial.
El projecte s’ha iniciat aquesta primavera i compta amb una inversió de 18.021,74 euros.