David Martín (Junts): “Hi ha valors culturals i religiosos que no poden quedar per sobre de la igualtat entre homes i dones”
Escrit per Ràdio Palafrugell el 6 de Juny de 2025
- Junts per Palafrugell defensa la prohibició del vel en escoles i instituts com una mesura per garantir la igualtat entre homes i dones
- El portaveu David Martín afirma que la protecció dels drets fonamentals és una “línia vermella” del partit i rebutja que cap expressió cultural, religiosa o identitària pugui prevaldre sobre la igualtat de gènere
Junts per Palafrugell veu bé la prohibició del vel en escoles perquè defensen que cap expressió cultural, religiosa o ideològica pot estar per sobre de la igualtat entre homes i dones. En una entrevista a l’Esmorzar de Ràdio Palafrugell, el portaveu del grup municipal, David Martín, ha afirmat que “els drets fonamentals són la base”. La posició s’emmarca en la línia marcada pel partit a escala nacional per “raons de discriminació de gènere i seguretat”.
Martín destaca que hi ha drets que han requerit anys de lluita per aconseguir-los. Afegeix que ho han plantejat a les al·legacions al pla de diversitat que està redactant el govern.
Junts considera que “la defensa dels drets fonamentals, com la igualtat, han de quedar per damunt d’altres qüestions”, abans les culturals o religioses.
Martín ha reconegut que aquesta postura pot generar discrepàncies amb altres grups del consistori, i ha recordat que en algun ple el seu partit ha estat acusat de racisme. Tot i això, ha insistit que Junts defensa els seus posicionaments amb rigor, dades i argumentació, i ha demanat respecte per la pluralitat de visions dins el debat polític municipal.
El portaveu també ha reivindicat el dret del seu grup a defensar el programa amb què es van presentar a les eleccions, i ha assegurat que faran aquesta defensa “sense estridències, però amb fermesa”. En aquest sentit, ha subratllat que la seva formació no esquivarà cap debat, tampoc aquells que poden ser incòmodes, si es tracta de garantir drets fonamentals.