Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


L’associació ECCIT promou l’intercanvi de docents entre Catalunya i el Marroc

Escrit per el 29 de Gener de 2023

  • Té com a objectiu conèixer les diferències en els sistemes educatius dels dos indrets.

L’associació gironina ECCIT promou l’intercanvi de professorat entre la demarcació de Girona i el Marroc. Un dels organitzadors de la iniciativa, Yasser Saadoune, assegura que així el professorat català pot entendre més les famílies nouvingudes. Per exemple, com el context social i religiós afecta l’educació dels infants i joves que arriben.

Saadoune assegura que “la integració de la primera generació nouvinguda va fracassar”. Per aquest motiu, defensa que amb la iniciativa “Catalunya guanya un millor coneixement de la comunitat”. Afirma que “si s’integra millor la segona generació, s’integrarà el conjunt del col·lectiu”.

El projecte consisteix en dos viatges d’intercanvi. Primer, van venir docents del Marroc a visitar les escoles catalanes. I, setmanes més tard, docents catalans van anar a les marroquines. En tots els casos, van assistir a jornades formatives.

Un dels aspectes destacats és que al Marroc hi ha més distància en la relació entre l’alumnat i el professorat. Una altra diferència és la visió de l’escola rural. S’afirma que allà molts alumnes la consideren un càstig, en canvi, aquí hi ha un tracte més proper.

Rita Valero, professora que va participar en l’intercanvi amb el Marroc, destaca que el viatge va permetre entendre diferències culturals. Afegeix que, així, se’ls pot ajudar més.

Explica que a Catalunya l’educació i l’ensenyament de continguts es barreja als centres educatius. En canvi, al Marroc l’educació l’ensenya les famílies i els continguts, les escoles. Valero posa èmfasi que allà hi ha molt respecte cap als docents. Per aquest motiu, des del Marroc es vol conèixer com introduir els valors als centres i des de Catalunya, com recuperar el respecte.

A més, l’alumnat marroquí fa més hores de classe. Hi va de matins i tardes, cada dia exceptuant el diumenge. Per altra banda, explica que el professorat de secundària va mostrar la preocupació de l’alt percentatge d’abandonament.

El professorat català va conèixer els diferents nivells educatius a les escoles i instituts. A part, també va visitar entitats d’ajuda a les persones amb menys recursos, a dones víctimes de violència masclista, associacions de lleure i la Mitja Lluna Roja.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).