Seguiment de la vaga de mestres i professors a Palafrugell
Escrit per Ràdio Palafrugell el 15 de Març de 2022
- Hi ha hagut força seguiment entre els centres de secundària.
Avui ha començat la vaga de mestres a infantil, primària i secundària. En total, seran cinc dies de vaga que seran avui, demà i dijous. També, els dies 29 i 30 de març. Es tracta d’una vaga unitària perquè la secunden tots els sidnicats (USTEC-STEs, UGT, CCOO, Aspepc-sps, Intersindical, CGT i USOC). En aquest sentit, Estrella Collado i Meritxell Pugdevall, caps d’estudi de l’Institut Baix Empordà destaquen el bon seguiment des de tots els instituts dels centres.
Els servis mínims són d’un professor per cada 3 aules a primària i secundària, i del 50% a les escoles bressol, centres d’educació especial i serveis de menjador, acollida, extraescolars i atenció a alumnes amb necessitats especials.
Avui també estan convocats a la vaga el personal laboral dels centres i els treballadors del lleure educatiu, com els monitors de menjador. I els docents de les escoles concertades i d’educació especial s’han sumat a la vaga d’avui i demà.
La modificació del calendari escolar ha estat la gota que ha fet vessar el got. A principis de febrer, el conseller va anunciar que el pròxim curs s’avançaria al dia 5 a les escoles i al 7, als instituts. En aquest sentit, els sindicats han amenaçat no començar el curs el dia que toca.
No obstant això, també es demana una inversió mínima del PIB en educació, ja que actualment no arriba ni al 4%. També es fa la petició de revertir les retallades per tal de retornar a les condicions laborals de l’any 2010 i reduir les ràtios. També, es demana poder estabilitzar el personal interí i lluitar per la defensa de la immersió lingüística.
Una de les altres crítiques que fan els docents és que no coneguessin el nou currículum fins a finals del mes de gener, quan la situació epidemiològica als centres educatius era pitjor. A més, afegeixen que no van poder fer valoracions, aportar-hi modificacions ni saben amb certesa com funcionarà.