Palafrugell té una cita el dissabte 21 de novembre amb el Shop Local Day
Escrit per Ràdio Palafrugell el 18 de Novembre de 2020
- La iniciativa, d’origen americà, es centra en ressaltar el comerç local, amb la intenció d’evitar l’ombra que provoca el Black Friday al comerç dels pobles.
- El dissabte 21 durant tot el dia les botigues de Palafrugell s’emplenaran de sorpreses.
Nerea Cabello per Ràdio Palafrugell, entrevista per Rafel Corbí.
Des de la sintonia de Ràdio Palafrugell donem la benvinguda als nostres estudis a dos comerciants i representants d’Oohx!gen, l’Albert Parals i l’Àngels Pulido. El motiu de la visita és presentar l’activitat que tindrà lloc aquest dissabte 21 de novembre, el Shop Local Day. La iniciativa, d’origen americà, es centra en ressaltar el comerç local, amb la intenció d’evitar l’ombra que provoca el Black Friday al comerç dels pobles.
“La unió fa la força“, la iniciativa encapçalada per l’Assumpta, de Ferreteria Palafrugell, té com a objectiu principal donar suport al petit comerç de la nostra vila.
Aprofitant el confinament perimetral del cap de setmana, el dissabte 21 durant tot el dia les botigues de Palafrugell s’emplenaran de sorpreses amb motiu del Shop Local Day. En els seus aparadors trobarem globus que ens indicaran la seva adhesió a la iniciativa. Dintre de cadascun dels comerços, podrem trobar sorpreses com descomptes, sorteigs, promocions… cadascú és lliure.
D’altra banda, també cal donar ressó al comerç local per sobre del comerç en línia de caràcter internacional. Durant l’entrevista, tant Parals com Pulido reconeixen les facilitats del comerç en línia, però ens exposen el seguit de qualitats que diferencien el comerç local.
L’Àngela recorda que, ja en la desescalada, el comerç local va adaptar-se a la demanda a distància del client de Palafrugell. Les comandes, a peu o en cotxe, arribaven a casa dels clients. Pulido ens recorda que amb aquest mètode, a més de rebre un servei personalitzat, dones suport al comerç local.
Tot seguit, l’Albert Parals ens presenta les diferències entre el comerç de grans cadenes i el comerç local. A part d’oferir un producte de qualitat assegurada, es compta amb un servei acurat, de proximitat. En conjunt, una experiència de compra. Entenem experiència de compra com el tracte proper, el consell i formació especialitzada davant la compra, la visita a les instal·lacions… hi ha molt més que el producte en el comerç del poble.
“El feeling del poble”
Ambdós representants d’Oohx!gen, mencionen l’anomenat efecte cadena del comerç local. Tant l’Àngels com l’Albert ens expliquen que a partir de la venda en un comerç local, es desenvolupa una cadena de compra-venda de productes i serveis. A continuació, ens expliquen el funcionament amb el qual, entre tots, donem vida als nostres locals.
Pel que fa a la propera campanya de Nadal 2020, des d’Oohx!gen en parlen amb un gran optimisme i fent menció d’algunes campanyes ja plantejades. Algunes de les eines que ja es plantegen des dels petits comerços és aportar flexibilitat de compra a la clientela habitual del poble.
Així mateix, l’Àngels convida a disminuir el desplaçament per les compres. “Un dels objectius és que cadascú miri pel seu poble i contribueixi a la millora i recuperació del comerç local del seu poble”
Per concloure, recordar que la campanya Shop Local Day tindrà lloc dissabte 21 de novembre amb la intenció de fer costat a les botigues del poble.
Tant l’Albert com l’Àngels aprofiten els nostres micròfons per donar les gràcies a l’Assumpta de Ferreteria Palafrugell i a n’en Santi pels globus de Festivalia i la seva col·laboració. No gensmenys, a la Sofia Mateo de Sofia Retail per al seu treball amb el petit comerç.
Per als 48 establiments adherits, el suport de la ciutadania és el que fa possible l’existència d’un teixit comercial de qualitat a Palafrugell. El comerç local no ha de perdre protagonisme després d’una festivitat comercial internacional com és el divendres de Black Friday. I el Shop Local Day dona llum a les qualitats del comerç local davant l’internacional.