Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


“Romería” i “Sirat”, preseleccionades als Oscars, es podran veure aquesta setmana a Palafrugell

Escrit per el 3 de Setembre de 2025

  • El Cine Club Garbí de Palafrugell projecta aquesta setmana Romería, de Carla Simón, una de les tres produccions catalanes preseleccionades per als Oscars 2026
  • Les altres dues, Sirat i Sorda, també s’han pogut veure a la vila
  • El 17 de setembre es coneixerà la candidata definitiva a la 98a edició dels premis

El cinema de Palafrugell torna a projectar èxits de l’actualitat cinematogràfica internacional. Aquesta setmana, el Cine Club Garbí projecta dues pel·lícules preseleccionades pels Oscars 2026 per representar l’Estat espanyol. Una d’elles és l’estrena de Romería, de Carla Simón. Es podrà veure entre divendres i dilluns, en projeccions a les 17, 19 i 21.30 hores.

Romería tanca la trilogia familiar de Carla Simón després de Estiu 1993 i Alcarràs. El film explica el viatge de la Marina, una jove que amb 18 anys es desplaça a Galícia per retrobar-se amb els seus orígens i entendre la història del seu pare, en un relat marcat per l’amor, la droga i la sida.

Dues pel·lícules més preseleccionades que també s’han projectat a Palafrugell

Les altres dues candidates, Sirat, d’Oliver Laxe, i Sorda, d’Eva Libertad i Miriam Garlo, també s’han pogut veure recentment a Palafrugell dins la programació cultural. De fet, Sirat es podrà veure aquest dimecres, 3 de setembre a les 21.30 hores.

Sirat, del director gallec Oliver Laxe, amb coproducció catalana i l’actor Sergi López de protagonista. El film retrata la recerca desesperada d’un pare per trobar la seva filla al sud del Marroc, en l’ambient de les festes “rave” clandestines. La pel·lícula va obtenir el Premi del Jurat a Canes.

Sorda, dirigida per Eva Libertad i protagonitzada per la seva germana Miriam Garlo, actriu sorda. La història aborda els reptes d’una parella davant la maternitat quan un dels membres és sord. El film, que aposta per la normalització i l’empoderament de la comunitat sorda, ha guanyat la Bisnaga d’Or a Màlaga i el Premi del Públic a la Berlinale.

Els actors Emma Suárez i Juan Diego Botto han anunciat les tres finalistes, entre les quals sortirà la pel·lícula escollida per l’Acadèmia del Cinema Espanyol. La decisió es farà pública el 17 de setembre. Posteriorment, l’Acadèmia de Hollywood anunciarà les nominacions el 22 de gener i la gala se celebrarà el 15 de març a Los Angeles.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).