Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Marta Royo: “La clau d’una bona comunicació és que emocioni”

Carla Stavraky

 
  • Publica el seu primer llibre Aroma de marca. Claus per crear una bona marca a través de casos pràctics
  • Anima a les petites empreses, emprenedors i a la gent que està tot just començant a perdre la por tant a la comunicació com a la publicitat
Per què hi ha anuncis que fan més efecte en nosaltres i d’altres que passen tan desapercebuts que ni els recordem? Avui hem parlat de comunicació i publicitat de la mà de Marta Royo Espinet, publicista, emprenedora i des de fa poc escriptora. Aroma de Marca, claus per crear una bona marca a través de casos pràctics és el títol del seu llibre.   La manera de fer publicitat i de comunicar ha canviat radicalment amb la revolució tecnològica. Per això ens hem d’adaptar als nous recursos que ens ha aportat. Actualment, fer publicitat és a l’abast de tothom. Com diu la Marta “en un món digital on tots més o menys hi podem entrar […] la publicitat hauria de ser gairebé un deure quan llences un producte al mercat”.

Diferenciació i creativitat per triomfar

I, la millor manera de destacar en mig d’aquest món digital, és diferenciant-se. Per la Marta, “sense la diferenciació no som ningú”. El secret d’una bona comunicació és que desperti emocions en el consumidor. A més a més, posa molt el focus en diferenciar entre producte i marca.   Segons la publicista, “si no tens una bona creativitat i una bona estratègia per arribar al consumidor és difícil tenir èxit, perquè formaràs part del paisatge”. Una bona campanya és molt important, cosa que no significa tenir un gran pressupost. El més important, explica, és posar el focus en la teva diferenciació. Després de treballar des de jove en diverses agències de publicitat, cap al 2011 va considerar que ja estava preparada per muntar el seu propi negoci i va crear Mosaiking Comunicació. Aquesta “és més que una agència”, diu, prefereix anomenar-la una consultoria, ja que hi donen molt valor a la part estratègica.