Palafrugell programa una vintena d’activitats per aquest cap de setmana del Dia dels Museus i l’inici de les Festes de Primavera
Escrit per Ràdio Palafrugell el 16 de Maig de 2025
- S’hi han previst tallers, espectacles, visites guiades, cinema, jornades de portes obertes i activitats per a tots els públics. També arrenca el curs d’agricultura ecològica i tindrà lloc el sopar de colles
Palafrugell oferirà una vintena d’activitats culturals i familiars del divendres 16 al diumenge 18 de maig, coincidint amb el Dia Internacional dels Museus i l’inici de les Festes de Primavera. L’Ajuntament i diverses entitats han programat tallers, espectacles, visites guiades, cinema, activitats infantils i jornades de portes obertes.
Divendres a la tarda començarà el curs d’introducció a l’agricultura ecològica als Horts Comunitaris Les Arenes. El curs s’adreça a persones interessades a conèixer les bases d’aquesta pràctica sostenible i inclourà diverses sessions fins al juny.
També divendres, a la Biblioteca, es farà la presentació del llibre El meu marit es posa faldilles, de Carme Parera, i el Museu del Suro projectarà quatre audiovisuals que recuperen oficis, paisatges i tècniques tradicionals del territori.
El Cine Club Garbí oferirà quatre sessions de la pel·lícula Prodigiosas, una història sobre dues germanes pianistes que afronten una malaltia rara per continuar amb la seva carrera artística.
Dissabte al matí, els Jardins de Cap Roig acolliran una ruta literària de la Fundació Josep Pla basada en textos de La Guia de la Costa Brava. A les dotze, el Museu Can Mario oferirà una visita guiada a l’exposició De Festes i des/Fetes, de Marga Ximenez. A la tarda, dues propostes familiars: Tarzan, un espectacle de titelles de Festuc Teatre, i una escape room infantil al mateix museu.
També dissabte a les 20.30 h, la Fundació Josep Pla farà una visita nocturna a l’exposició La passió per escriure. Al vespre, La Bòbila serà l’escenari del sopar de colles de les Festes de Primavera, amb un espectacle musical i sessió de DJ. I a les 22 h, el Museu del Suro acollirà un concert homenatge a Neil Young i Crazy Horse amb Lluís Figueras & The Demons.
Durant tot el cap de setmana, el Museu del Suro obrirà portes de forma gratuïta, i diumenge es podran veure dues noves sessions de cinema al Teatre Municipal.
🗓️ Llista d’actes: del divendres 16 al diumenge 18 de maig
DIVENDRES 16 DE MAIG
-
16.00 h · Inici del curs d’introducció a l’agricultura ecològica
📍 Horts Comunitaris Les Arenes
Primer mòdul d’un curs pràctic sobre agricultura ecològica.
➕ Properes sessions: 28 de maig, 11 i 18 de juny. -
18.00 h · Presentació del llibre El meu marit es posa faldilles, de Carme Parera
📍 Biblioteca – Sala Polivalent
Places limitades.
🔗 Inscripcions: 972 30 48 09 · biblioteca@palafrugell.cat -
19.00 h · Projecció “4 peces de museu a Palafrugell”
📍 Museu del Suro
Audiovisuals sobre patrimoni històric i cultural.
🎟️ Gratuït -
19.15 h i 21.30 h · Cinema: Prodigiosas
📍 Teatre Municipal (TeMePé)
🎟️ Entrada: 5 €
DISSABTE 17 DE MAIG
-
10.00–14.00 h i 17.00–00.00 h · Jornada de portes obertes
📍 Museu del Suro
Amb l’exposició Futurecork. -
11.00 h · Ruta literària: Josep Pla a Cap Roig
📍 Jardins de Cap Roig
🎟️ Entrades al web dels Jardins -
12.00 h · Visita guiada a l’exposició “De Festes i des/Fetes”
📍 Museu Can Mario
🎟️ Entrada: 12 € / reduïda: 7 € · Inscripció: 972 30 62 46 -
18.00 h · Espectacle familiar: Tarzan
📍 Teatre Municipal
🎟️ Entrada: 6 € -
18.00 h · Escape room familiar “Missió: salvem el Museu!”
📍 Museu Can Mario
🎟️ Entrada: 10 € / Gratuït amb Passaport Edunauta -
20.30 h · Visita guiada nocturna “La passió per escriure”
📍 Fundació Josep Pla
🎟️ Entrada: 7 € / reduïda: 3,50 € · Reserva: www.fundaciojoseppla.cat -
20.30 h · Sopar de colles de les Festes de Primavera
📍 La Bòbila – Espai dels Forns -
22.30 h · Espectacle “La teva cara em sona – Eurovisió”
📍 La Bòbila
Obertura de portes a les 22.15 h -
24.00 a 02.00 h · Fi de festa amb DJ Arzonists
📍 La Bòbila -
22.00 h · Concert “Zuma – Homenatge a Neil Young i Crazy Horse”
📍 Museu del Suro
🎟️ Entrada gratuïta (aforament limitat)
DIUMENGE 18 DE MAIG
-
10.00–14.00 h · Jornada de portes obertes
📍 Museu del Suro
Accés lliure a exposicions i mostra La Joia del Museu -
17.00 h i 19.15 h · Cinema: Prodigiosas
📍 Teatre Municipal
🎟️ Entrada: 5 €