Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Palafrugell obre les inscripcions per al casal d’estiu municipal d’infants de 3 a 12 anys

Escrit per el 13 de Maig de 2025

  • El casal d’estiu municipal de Palafrugell es farà entre juliol i agost amb seus a les escoles Pi Verd i Carrilet
  • Està adreçat a infants de 3 a 12 anys escolaritzats al municipi
  • Les inscripcions es faran del 22 al 30 de maig, de manera presencial o en línia a través del web palafrugell.cat/casal

L’Ajuntament de Palafrugell obre les inscripcions del casal d’estiu municipal adreçat a infants de 3 a 12 anys. El casal, organitzat per l’àrea d’Educació, s’adreça preferentment a infants que estiguin cursant educació infantil o primària en centres del municipi.

Aquest any, el casal tindrà dues seus. Els infants escolaritzats durant el curs 2024-2025 a les escoles Josep Barceló i Matas, Pi Verd o Sant Jordi aniran al Pi Verd. En canvi, els alumnes de les escoles Carrilet, Torres Jonama o Vedruna faran el casal al Carrilet.

Les inscripcions s’han de fer entre el 22 i 30 de maig. Es poden formalitzar en línia a través del web palafrugell.cat/casal, o de manera presencial al Centre Municipal d’Educació Núria Rivas Mascarós, situat al carrer del Bruguerol, 12.

Els dies d’atenció presencial seran dijous, 22 i divendres, 23 de maig al matí, de 9.30 a 12.30 hores; i dijous, 29 i divendres, 30 de maig a la tarda, de 16 a 19 hores. Per a més informació, es pot trucar al telèfon 972 30 43 45.

Més casals i activitats a Palafrugell

D’altra banda, l’Ajuntament de Palafrugell i diverses entitats del municipi ofereixen una programació extensa d’activitats per a infants i joves. La proposta inclou casals, colònies, cursos esportius, activitats aquàtiques, tallers de teatre i colònies musicals, entre altres. Les dates d’inscripció varien a cada lloc.

Del 7 a l’11 de juliol, arriba una nova edició del curs de Teatre de Creació a Palafrugell, amb Ángeles Gordillo. Serà una proposta pensada per a joves de 12 a 18 anys que vulguin expressar-se i descobrir el seu talent a través de tècniques teatrals. Les sessions tindran lloc al Centre d’Arts Escèniques, al carrer Tarongeta, 27, de dilluns a divendres, de 18 a 20.30 hores.

Pels que vulguin un estiu diferent, poden apuntar-se als camps de treball per a joves d’entre 14 i 29 anys. Són projectes de voluntariat arreu de Catalunya i altres comunitats autònomes. Els joves podran ajudar en projectes socials, mediambientals o de recuperació del patrimoni, mentre comparteixen experiències. Per a més informació, podeu consultar el web jovecat.gencat.cat.

A més, hi haurà propostes esportives. Al Campus Esports Estiu hi poden participar nois i noies des de primer de primària fins a segon d’ESO. El campus es farà al pavelló poliesportiu, de dilluns a divendres, de 8.30 a 13.30 hores amb torns quinzenals al juliol i a l’agost.

O bé, activitats aquàtiques a la piscina municipal. Aquest juliol i agost, torna l’oferta de cursets de natació amb propostes per a infants de 3 a 11 anys. Els més petits, d’I3 a I5, podran aprendre a nedar i els de primària tindran les opcions d’iniciació o perfeccionament. Els cursets es faran en quinzenes.

També tornen les colònies. L’Agrupament Escolta Indika proposa una estada a la casa de colònies de Puigpardines, a la Garrotxa. Els més petits, de 1r a 6è de primària, hi aniran del 5 al 12 d’agost. I els més grans, de 1r a 4t d’ESO, del 18 al 28 d’agost. Les preinscripcions es fan en línia del 23 al 26 de maig. Més informació a casalcolonies.indika@gmail.com.

També a Puigpardines, del 30 de juny al 7 de juliol, s’organitzen les colònies musicals amb l’Escola de Música de Palafrugell i Contrapunt de Malgrat de Mar. Hi poden participar infants i joves de 7 a 15 anys. Combinaran la música –amb orquestra i coral– amb activitats de lleure i natura. Les inscripcions s’han de fer al web escolademusica.com o a colonies@escolademusica.com.

Una altra proposta de l’Agrupament Escolta Indika és l’Indika Aventura, per a joves de 5è de primària a 4t d’ESO. Inclourà activitats de lleure, excursions i acampades. L’activitat es farà al local de l’agrupament, a l’antic escorxador de Palafrugell. La preinscripció és en línia del 23 al 25 de maig. Més informació a casalcolonies.indika@gmail.com.

A part, aquest juliol, els joves de 3r d’ESO a 1r de batxillerat poden formar-se com a premonitors. Combinaran activitats esportives amb la formació per obtenir el títol. Es farà de l’1 al 31 de juliol, de dilluns a divendres, de 10 a 13 hores, al pavelló poliesportiu. Les inscripcions seran presencials a la Piscina Municipal.

I encara hi haurà més opcions d’estiu. Són els casals i activitats al Tennis de Palafrugell La Granota, Club Tennis Llafranc, Casal Ca la Tulita, Club Nàutic Tamariu, Casal Natura Cap de Gall, Club Vela Calella, Espai de lleure +1, Libèl·lula o el Casal Total d’Ostwaldestudios. Teniu més informació sobre com s’ha de fer les inscripcions al web cangenis.cat.

Etiquetes

Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).