Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


Palafrugell atén una cinquantena de joves per prevenir l’abandonament escolar

Escrit per el 6 de Febrer de 2025

  • Es fa a partir del Servei d’Orientació d’Àmbit Comunitari (SOAC) a partir de la informació que rep dels instituts, però també d’altres punts de vista
  • A part, Palafrugell duu a terme altres projectes per animar els estudiants a continuar amb els seus estudis

Palafrugell atén 53 joves per prevenir l’abandonament escolar, segons ha explicat la regidora d’Educació, Maria Lluïsa Teixidor, a l’Esmorzar de Ràdio Palafrugell. Es fa a partir del Servei d’Orientació d’Àmbit Comunitari, el SOAC, amb la informació que rep dels instituts sobre els joves, però també de Serveis Socials, la policia comunitària o els educadors de carrer, entre altres. La regidora també avança que estan estudiant implementar-ho als centres de primària i detectar possibles situacions abans.

Maria Lluïsa Teixidor explica en què consisteix el projecte.

A més, el personal de l’àrea d’Educació ha rebut formació de la Plataforma Zero Abandonament impulsada per la Fundació Bofill. L’objectiu és crear un sistema educatiu inclusiu, col·laboratiu i coordinat per garantir les oportunitats de tothom, sense barreres econòmiques i la desorientació entre el pas de l’educació al món laboral.

Les diferents opcions permeten tornar a introduir els joves al sistema educatiu.

D’altra banda, també continua el projecte Rossinyol, que combina les trobades d’alumnat de Palafrugell amb estudiants de la Universitat de Girona per afavorir l’aprenentatge del català. O bé, el projecte Mentora amb mentors que animen i acompanyen estudiants de 3r i 4t d’ESO a l’hora de continuar amb els estudis.

A més, totes les escoles fan tallers de comprensió lectora. I, tant a primària com a secundària, també n’hi d’estudi assistit, entre els mesos d’octubre a maig.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).