Oohx!gen comença la campanya de Nadal amb el primer àlbum de cromos
Escrit per Ferran Castelló el 17 de Novembre de 2025
- L’associació Oohx!gen ha presentat “OOH! Històries d’un poble que batega”, el primer àlbum de cromos de Nadal del municipi
- El projecte, amb textos de Pere Maruny i il·lustracions d’Anna Grimal, vol reforçar el comerç local mitjançant un format creatiu i participatiu
- La campanya inclou més de 30.000 euros en premis i activitats de cloenda per fomentar la implicació ciutadana
L’associació de comerç i negocis Oohx!gen ha estrenat aquest dilluns, 17 de novembre la campanya de Nadal amb “OOH! Històries d’un poble que batega”. Ha presentat a la Fundació Josep Pla el primer àlbum de cromos nadalenc de Palafrugell. L’acte ha reunit comerciants, representants municipals i entitats locals, que han conegut els detalls d’una iniciativa que vol reforçar la vitalitat comercial i la connexió entre comerços i ciutadania.
L’àlbum, en format DIN A5, utilitza l’Oxi, la mascota de l’associació, com a fil conductor d’un relat que combina valors humans, comerç i comunitat. El llibret inclou divuit cromos il·lustrats per l’artista Anna Grimal i textos de Pere Maruny, que expliquen sis històries sobre la importància del comerç de proximitat i de les persones que el fan possible.
Oohx!gen ha editat 1.800 àlbums i 55.000 cromos que els clients podran aconseguir amb les seves compres als més d’un centenar d’establiments adherits. El regidor de Mercat diari, comerç i indústria, Sergi Luis, ha reivindicat el comerç local.
La campanya incorpora també més de 6.000 euros en vals de descompte i milers de premis diversos, fins a superar els 30.000 euros en incentius. Completar l’àlbum tindrà recompensa. Les persones que aconsegueixin el cromo daurat, d’edició limitada, rebran un val de 50 euros a gastar en qualsevol negoci participant. A més, tots els àlbums estaran numerats per participar en un sorteig final d’un val de 100 euros.
Segons la gerent d’Oohx!gen, Fatna Lassmi, l’entitat ha treballat per crear un producte de qualitat que perduri.
En la mateixa línia, el president, Albert Gómez, destaca que la iniciativa vol anar més enllà de la campanya comercial i convertir-se en un element que la ciutadania vulgui conservar i rellegir, combinant il·lusió, cultura i comerç local.
La campanya estarà activa del 17 de novembre a l’11 de gener. El 3 de gener faran una trobada popular a la plaça del Priorat de Santa Anna. Allà hi haurà intercanvi de cromos, xocolatada i activitats familiars. Per a més informació, l’entitat posa a disposició el telèfon 693 94 96 02 i el correu hola@oohxigen.cat.