Menys visitants a les Oficines de Turisme del municipi
Escrit per Ràdio Palafrugell el 25 d'Octubre de 2019
- Les Oficines de Turisme mostren una lleugera pèrdua de visites presencials a les oficines de Palafrugell, Llafranc, Calella i Tamariu.
- La presència online de la marca Palafrugell, però, creix respecte anys anteriors.
Els indicadors mostren que aquest passat estiu hi hagut menys visitants a les Oficines de Turisme del municipi. No obstant això, les visites a la web han agumentat. A més, el 75% del turisme està satisfet amb l’atenció rebuda a Palafrugell En aquest sentit, valoren l’atenció personalitzada amb la màxima puntuació.
Joan Vigas, primer tinent d’alcalde i regidor de Promoció econòmica de l’Ajuntament de Palafrugell, valora les dades de forma molt positiva. A més, ha volgut destacar la desestacionalització creixent dels visitants que rep Palafrugell. “De les visites rebudes es pot despendre una clara desestacionalització en la que fa temps estem treballant. Any rere any, augmenta el nombre de turistes en mesos com maig i octubre, i no només en caps de setmana” afirma. D’altra banda, també ha volgut anunciar “la remodelació de l‘Oficina de Turisme de Llafranc en els propers mesos, per convertir-la en un espai més adient a les necessitats i demandes dels visitants d’aquest nucli costaner”.
Menys visites presencials
En total, enguany s’han realitzat 18.227 visites a les Oficines de Turisme de Palafrugell, Calella, Llafranc i Tamariu. Malgrat això, cal destacar que el nombre de visites ha disminuït lleugerament en comparació als anys anteriors. No obstant això, el punt d’informació de Tamariu ha mantingut, pràcticament, les mateixes xifres d’anys anteriors.
Cal tenir en compte que aquestes dades representen només una mostra dels visitants que rep el municipi anualment. A més a més, els canvis tecnològics que fan referència al sector turístic provoquen que la gent pot trobar tot el que necessita on line prescindint cada cop més del paper. Així doncs, la necessitat de consultar informació física té una tendència a la baixa. Per tant, entra dins de la lògica que hi hagi menys visitants a les Oficines de Turisme del municipi.
Més presència online
En aquest sentit, si es fa una comparativa en nombre de visites rebudes a la pàgina web visitpalafrugell.cat, pel període entre l’1 d’octubre de 2018 al 30 de setembre de 2019, amb el mateix període de l’any anterior, s’observa un augment en el nombre d’usuaris del 7,66%; un 8,90% dels quals són nous usuaris que no havien visitat abans l’espai web.
Pel que fa a la nacionalitat dels visitants, s’observa que el mercat estatal segueix sent el principal, seguit dels visitants francesos, els provinents del Regne Unit i els alemanys. Respecte a anys anteriors, els mercats que sí que han vist augmentada la seva presència en nombre de visitants han estat els següents: Suïssa (+12%), Països Baixos (+5%) i Bèlgica (+5%).