L’Empordà aposta per la gastronomia per allargar la temporada turística
Escrit per Rafel Corbí el 25 d'Octubre de 2024
Els Consells Comarcals de l’Alt i el Baix Empordà, juntament amb Empordà Turisme, han renovat la seva col·laboració per promocionar la regió de manera conjunta. Enguany, però, la campanya s’allunya del focus estival i es llança en plena tardor, amb l’objectiu d’impulsar el turisme fora de la temporada alta. Aquesta iniciativa, que tindrà lloc durant els mesos d’octubre i novembre, vol afavorir la desestacionalització turística, un repte estratègic per a la zona.
Ho comentava a l’espai “Així És La Vida”, de Ràdio Palafrugell, en Raimon Trujillo, vicepresident de Turisme del Baix Empordà.
A més, per primera vegada, la promoció es centra en un aspecte específic de l’oferta local: la gastronomia. Aquesta elecció coincideix amb la proximitat del 2025, any en què Catalunya serà designada com a regió mundial de la gastronomia. Així doncs, la campanya, titulada “Tasta l’Empordà. Essència de la gastronomia catalana“, posa en relleu la importància de la cuina empordanesa dins la tradició culinària catalana i el seu potencial com a element d’atracció turística.
La campanya, que es desenvoluparà a través de mitjans de comunicació i xarxes socials, vol destacar els punts forts de l’Empordà com a referent gastronòmic: la fusió de mar i muntanya, la qualitat dels productes locals amb garanties com les denominacions d’origen dels vins i olis, els seus restaurants amb estrella Michelin, així com la presència de col·lectius de cuiners i escoles d’hostaleria. Tot això contribuirà a posicionar l’Empordà com una destinació gastronòmica de primer nivell.
Una campanya per la desestacionalització centrada en la cuina empordanesa
Raimon Trujillo afegeix que la promoció de la gastronomia és una aposta dels ajuntaments i del sector, la qual cosa és un encert. Amb el suport de la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme Girona Costa Brava, aquesta campanya marca una nova direcció per a la promoció turística de l’Empordà, aprofitant el seu patrimoni culinari per mantenir el flux turístic durant tot l’any.