L’Alt i el Baix Empordà reconeixen a les primeres 150 empreses, institucions i entitats adherides a la marca Empordà
Escrit per Ràdio Palafrugell el 19 de Maig de 2022
- La marca va començar el seu desplegament el 2019 amb l’objectiu de representar un territori amb una essència comuna, pròpia i diferenciada.
Aquest passat dimecres al migdia, al Terracotta Museu de la Bisbal d’Empordà, es va celebrar per primera vegada l’acte de lliurament dels reconeixements a les 150 empreses, institucions i entitats adherides fins al moment a la marca Empordà. Aquesta marca territorial es va començar a desplegar al 2019 de la mà dels consells comarcals de l’Alt i el Baix Empordà amb la voluntat de representar un territori amb una essència comuna, pròpia i diferenciada.
Qualsevol entitat, associació, empresa o organització pot adherir-se a la marca Empordà, sempre que desenvolupi la seva activitat a l’Alt o el Baix Empordà o bé sigui aquesta representativa del territori i impulsora de la seva identitat, cultura, productes autòctons o espais naturals.
Durant l’acte es van portar a terme els parlaments per part dels representants polítics i es va fer entrega d’un diploma i un distintiu adhesiu a les diferents entitats que ja formen part de la marca Empordà.
És important difondre i preservar l’essència que diferencia casa nostra
El president del Consell Comarcal del Baix Empordà, Joan Manel Loureiro, ha volgut agrair a totes les empreses i entitats que s’han adherit a la marca Empordà per apostar pel foment dels valors i les singularitats del territori. Alhora, Loureiro ha destacat que “és important col·laborar entre les administracions públiques i privades per estendre l’Empordà arreu i difondre i preservar l’essència que diferencia casa nostra”.
Per la seva banda, el vicepresident primer i conseller comarcal de Turisme del Baix Empordà, Xavier Dilmé, ha detallat que la marca Empordà va emergir amb la voluntat dels dos consells comarcals de sumar esforços entre empreses, entitats i administracions per posar en valor la cultura, el patrimoni i la geografia que els uneix i fer pinya per potenciar un territori únic. També ha posat en relleu que “malgrat les dificultats, la marca ha anat creixent al llarg d’aquests anys: s’han fet campanyes de promoció potents a l’estiu en moments complicats, s’han creat nous productes turístics i hem treballat conjuntament molts actors diferents. El camí engegat creiem que és el correcte i apostem perquè tingui continuïtat”.
Un gran projecte
Pel que fa a l’Alt Empordà, la presidenta del Consell Comarcal, Sònia Martínez, ha destacat la importància de la unió de les administracions, assegurant que “quan es treballa colze a colze, surten grans projectes com aquest”. A més d’agrair, també, a les empreses i entitats per la seva aposta per potenciar la marca Empordà, Martínez ha donat importància a “estimar i creure en l’Empordà”. “Tenim un gran territori que ens envolta, i tenim el privilegi de poder-ne lluir”, ha conclòs.
El vicepresident quart i conseller comarcal de Turisme, Agustí Badosa, ha explicat que el nom de la marca està en procés de registrar-se com a marca col·lectiva, amb la finalitat que les empreses que creuen amb l’Empordà s’hi puguin acollir. A més, Badosa també ha anunciat que a la tardor es farà una campanya interna a l’Empordà, mitjançant xarxes socials i mitjans locals.
Badosa ha conclòs el seu discurs donant a conèixer la data de llançament de la campanya d’estiu d’aquest 2022: serà el 9 de juny, però a diferència d’altres anys, “la campanya no s’acabarà a l’estiu. Tenim l’objectiu d’allargar la temporada i, per tant, la campanya es reprendrà al setembre”.
Per a més informació sobre la marca territori Empordà, consulteu la pàgina web oficial https://www.socemporda.com/
Gisela Bigas/Rafel Corbí