L’Ajuntament de Palafrugell ofereix un servei per ajudar a reduir la bretxa digital
Escrit per Ràdio Palafrugell el 15 de Gener de 2022
- L’objectiu és millorar la relació entre ciutadana i l’administració digital.
- Les dues incorporacions formen part del programa impulsat per la Unió Europea i el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC).
L’Ajuntament de Palafrugell ofereix aquest servei a la ciutadania amb la voluntat d’acabar amb la bretxa digital. Per aquest motiu, va incorporar recentment dos joves titulats als equips de les àrees de Benestar Social i Ciutadania i Govern Obert i a l’Institut de Promoció Econòmica.
Servei a l’OAC i IPEP
Així, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) i a l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP), es compta amb un Agent Digital que s’encarrega de donar suport i orientació en l’ús de l’administració digital. La seva tasca és la d’acompanyar i assessorar els ciutadans en la tramitació electrònica amb les diferents administracions i facilita la recerca de feina.
El servei s’ofereix els dilluns, dimecres i divendres, de 9 h a 12 h a l’OAC i a l’IPEP els dimarts i dijous de 9 h a 14 h. Per accedir al servei s’ha de demanar cita prèvia.
També a l’Àrea de Benestar Social i Ciutadania
D’altra banda, a l’Àrea de Benestar Social i Ciutadania hi ha un tècnic d’intervenció social, impartint tallers sobre com realitzar tràmits en línia i diverses gestions electròniques. Així mateix, també treballa capacitant i familiaritzant a la ciutadania amb les eines tecnològiques, al mateix temps que dona suport als companys i companyes de la pròpia àrea. Gran part de la població segueix exclosa de les TIC, fet que agreuja la desigualtat social, ja que impedeix que bona part de la ciutadania tingui accés a tecnologies de la informació i comunicació. Aquest fenomen s’ha batejat com a bretxa digital.
A causa de la pandèmia, la societat s’ha vist obligada a dur a terme tràmits que abans es podien realitzar de forma presencial, a passar a fer-los en línia. Aquest fet dificulta o impossibilita la seva realització a moltes persones, sigui per manca de coneixements o de dispositius electrònics.
Aquestes dues incorporacions formen part del programa impulsat per la Unió Europea i el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) que té per objectiu facilitar l’accés als joves al mercat de treball, i d’aquesta manera, lluitar contra l’atur juvenil.