Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


La tretzena Oncotrail vol arribar als 400 equips

Escrit per el 28 de Gener de 2026

  • Les novetats s’han presentat en un acte aquest dimecres al migdia al Museu del Suro de Palafrugell
  • El procés d’inscripció dels equips s’obrirà aquest dijous al matí
  • La cursa mantindrà els cent quilòmetres de recorregut, amb alguns canvis per millorar la seguretat i la logística

La tretzena edició de l’Oncotrail vol arribar als 400 equips participants l’any 2026. L’objectiu s’ha avançat durant la presentació de la prova, que s’ha fet aquest dimecres al migdia al Museu del Suro de Palafrugell. La cita esportiva i solidària se celebrarà els dies 3 i 4 d’octubre, amb sortida i arribada a Palafrugell, i manté el format per equips que caracteritza l’Oncotrail.

La prova és organitzada per la Fundació Oncolliga Girona, amb la col·laboració de l’Agrupació Excursionista i el Club Atlètic, i compta amb el suport d’entitats, patrocinadors i voluntaris. Des de la seva primera edició, l’any 2013, l’Oncotrail ha recaptat més de tres milions d’euros destinats íntegrament a projectes vinculats a la lluita contra el càncer.

Pel que fa al procés d’inscripció, la preinscripció dels equips s’obrirà aquest dijous, 29 de gener al matí, com a pas previ al sorteig de places. Enguany hi haurà 400 places disponibles, de les quals 370 s’adjudicaran per sorteig i la resta es reservaran per a compromisos i invitacions de l’organització. Recorden que la participació està limitada per garantir la seguretat i el bon funcionament de la prova. És el que ha explicat el director de la cursa, Lluís Comet.

La cursa mantindrà el format habitual, amb un recorregut de 100 quilòmetres pels corriols de la Costa Brava i les Gavarres, amb un desnivell acumulat que se situa al voltant dels 4.000 metres. L’organització ha avançat alguns ajustos en el traçat per adaptar-se a l’augment de participants, evitar coincidències entre corredors i vehicles i revisar el pas per zones afectades per incendis o amb acumulació de gent. Alguns canvis seran a Palafrugell, com ha avançat Jordi Alsina, de l’Agrupació Excursionista.

També s’han anunciat canvis puntuals en els punts d’avituallament, després d’analitzar el consum real d’edicions anteriors. L’objectiu és garantir una cursa més àgil i segura, sense renunciar als paisatges que identifiquen l’Oncotrail.

La presentació ha comptat amb la participació de representants institucionals, membres de l’organització i de la Fundació Oncolliga Girona, així com participants i voluntaris. El representant territorial d’Esports de la Generalitat, Narcís Casassa, ho ha destacat.

La presidenta delegada de Dipsalut, Maria Puig, ha destacat la col·laboració amb la fundació.

L’alcalde accidental de Palafrugell, Marc Piferrer, ha destacat la voluntat de continuar-hi treballant.

Més de 430.000 euros per a investigació i projectes

L’acte també ha servit per explicar el destí dels 430.000 euros recaptats a l’edició del 2025. Una de les novetats és que han finançat projectes més petits, amb una ajuda de 10.000 euros. Ho ha explicat la presidenta de la Fundació Oncolliga, Paqui Badosa.

A part, una de les principals aportacions serà el finançament d’un projecte d’investigació per desenvolupar un nou tractament per als càncers del sistema nerviós central, amb una inversió total de 100.000 euros. D’aquesta quantitat, la meitat provenen de la recaptació del 2025, mentre que els altres 50.000 es completaran amb fons de l’edició del 2026. El projecte està liderat per l’Institut d’Investigació Biomèdica de Girona i Jordi Frigola. Vol obrir un nou camí terapèutic per a uns tumors que presenten una elevada mortalitat, especialment en infants, adolescents i joves.

Pel que fa a l’àmbit assistencial i hospitalari, gairebé 240.000 euros s’han destinat a millores als hospitals gironins, d’acord amb les necessitats plantejades pels mateixos centres. Els fons han permès adquirir equipaments mèdics, material de diagnòstic i millorar espais destinats a pacients oncològics.

La resta de la recaptació s’ha destinat a sostenir els programes i serveis assistencials de la Fundació Oncolliga Girona, que ofereix suport psicològic, fisioteràpia, rehabilitació cognitiva, préstec de material i altres serveis adreçats a persones amb càncer i les seves famílies.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).