La Fundació Josep Pla organitza dues activitats aquest cap de setmana
Escrit per Ràdio Palafrugell el 24 d'Octubre de 2025
- La Fundació Josep Pla commemora els 100 anys de Coses vistes amb dues activitats aquest cap de setmana
- Dissabte, l’actor Ernest Villegas farà una lectura en veu alta als Jardins de Cap Roig, i diumenge tindrà lloc una ruta literària per Girona
- L’exposició sobre el llibre continua oberta amb visites guiades programades
La Fundació Josep Pla organitza activitats aquest cap de setmana per commemorar el centenari de Coses vistes, el primer llibre de l’escriptor empordanès.
Dissabte, 25 d’octubre, a les 11 hores, l’actor Ernest Villegas farà la lectura En veu alta: Josep Pla, Coses vistes, coses escrites, al Jardí de la Dorothy dels Jardins de Cap Roig. L’acte forma part del cicle dedicat a l’autor i proposa un viatge per l’univers planià a través de la seva pròpia veu literària. Cal comprar les entrades al web de la Fundació Josep Pla.
L’endemà, el diumenge, 26 d’octubre, es farà la Ruta Josep Pla a Girona, amb sortida a les 11 hores des del Jardí de la Infància. L’activitat té un preu de 9 euros, amb descomptes per a l’alumnat de l’Aula d’Escriptura, el GEiEG i altres col·lectius.
Paral·lelament, continua oberta l’exposició “100 anys de Coses vistes. El llibre que va convertir Josep Pla en escriptor”, comissariada per Joan Safont, que analitza la importància d’aquesta obra com a punt d’inici i síntesi de tota la prosa planiana.