Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


La feina invisible de l’àrea de Benestar Social

Escrit per el 3 d'Agost de 2020

  • L’àrea de Benestar Social no es va aturar ni un moment durant el confinament. Durant aquests mesos el volum de feina ha anat augmentant i ja treballen en l’escenari de després de l’estiu.

L’àrea de Benestar Social de l’Ajuntament de Palafrugell no només va donar servei telefònic als majors de 70 anys, sinó que durant el confinament va continuar amb la resta de serveis que ofereix habitualment. Avui parlem de la feina, en ocasions, invisible que fan a Benestar Social.

Maria José Merino, cap de l’àrea, explica que, en paral·lel a les trucades a majors de 70 anys, també es va fer un servei de teleassistència a 450 ancians. En aquest sentit, Merino apunta que el servei va fer unes 2.500 trucades i que es van gestionar 100 emergències, només 2 per COVID.

A més, es va activar un contracte d’emergència per part de DIPSALUT. Així, es van poder fer trucades gratuïtes, tot i no tenir instal·lada tota la tecnologia que requereix el servei normalment.

La regidora de Benestar Social, Roser Massaguer afirma que aquest servei és una eina molt útil per els ancians que estan sols i necessiten ajuda.

D’altra banda, Massaguer, explica que aquests serveis es van poder dur a terme gràcies a que se’ls va declarar servei essencial.

Tots els serveis en marxa

Durant el confinament, l’àrea de Benestar Social també va fer torns de guàrdia per atendre tant urgències econòmiques o com les de desplaçament.

A més, han mantingut els serveis d’atenció domiciliària i el servei de suport als habitatges dotacionals.

Els ancians que ho sol·licitaven no van deixar de rebre els àpats a través del servei del menjador social i el servei de càtering a domicili, tots dos modificats per evitar la propagació de la COVID-19.

Preparades pels propers mesos

De cara a un possible rebrot, ambdues afirmen que han treballat en dos àmbits, l‘econòmic i el psicològic, i que ara estan preparats per afrontar un altre repunt. Així, Benestar Social ha reforçat la plantilla de serveis socials, i han reforçat algunes partides econòmiques.

En aquest sentit, Merino ha apuntat que és molt important millorar econòmicament però que també ho és preparar-se psicològicament.

A més, Benestar Social ha rebut un finançament extraordinari de suport a les víctimes de violència masclista. En aquest sentit, Maria José Merino afirma que hi ha hagut un repunt de casos.

Podeu recuperar l’entrevista íntegra a Maria José Merino i Roser Massaguer a l’enllaç adjunt en la que parlen de la feina invisible de l’àrea de Benestar Social de Palafrugell.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).