Ràdio Palafrugell

Informació local

Current track

Title

Artist


La Biblioteca de Palafrugell organitza l’Hora del Conte sobre “Artur i Clementina” dins dels actes del 8M

Escrit per el 4 de Març de 2025

  • El conte posa en qüestió els rols de gènere i visibilitza la violència masclista, tot reivindicant el respecte i la llibertat personal
  • L’activitat és gratuïta i dirigida a infants a partir de 5 anys, amb inscripció prèvia

La Biblioteca de Palafrugell organitza una nova sessió de l’Hora del Conte el dimecres, 5 de març a les 17.30 hores a la Sala Polivalent. En aquesta ocasió, es presentarà la història d’Artur i Clementina, un conte musicat que aborda la igualtat de gènere i la llibertat personal. L’explicarà la companyia Capgiralla i forma part dels actes del Dia Internacional de les Dones.

El relat explica la vida de dues tortugues, l’Artur i la Clementina, que inicialment comparteixen somnis i il·lusions. No obstant això, amb el temps, l’Artur imposa la seva visió de la vida i limita les aspiracions de la Clementina, que veu com els seus somnis es van esvaint. La protagonista, però, pren una decisió valenta, que és deixar enrere les imposicions i buscar una vida més lliure i feliç.

El conte, amb una clara perspectiva coeducadora, posa en evidència els estereotips de gènere i visibilitza la violència masclista. Busca promoure el respecte i l’empoderament femení. Ho ha explicat el director de la Biblioteca, Joan Soler, al pòdcast En clau de dona de Rita Valero.

L’activitat està pensada per a infants a partir dels cinc anys i és gratuïta. Tot i això, cal inscriure’s al telèfon 972 30 48 09 o al correu electrònic biblioteca@palafrugell.cat.


Opinions dels lectors

Deixa una opinió

El teu correu electrònic no serà publicat. Els camps obligatoris estan marcats amb l'asterisc (*).