Endesa assegura que ha executat el 100% de les inversions promeses a la Costa Brava
Escrit per Dani Cortés el 21 de Juliol de 2023
- Ho van explicar en una reunió amb els ajuntaments afectats, el Consell Comarcal i la Generalitat de Catalunya
- Endesa assegura que ha dimensionat la xarxa i ha aplicat canvis perquè les incidències afectin els mínims clients possibles
Endesa assegura que ha executat i implementat totes les inversions que havia planificat per evitar els talls de llum constants als municipis de la Costa Brava Centre, l’any passat. Asseguren que això els permet “afrontar la temporada actual amb tranquil·litat”. Així ho van assegurar els responsables de l’empresa energètica en una reunió aquest dijous amb responsables de diversos ajuntaments de la comarca. Per part de Palafrugell, hi van anar tècnics municipals.
L’Ajuntament de Palamós va acollir ahir, la trobada conjunta que va comptar amb representants municipals de Sant Feliu de Guíxols; Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró; Calonge i Sant Antoni; Palafrugell, Pals, i Palamós. També hi va anar la directora dels serveis territorials d’Acció Climàtica, la presidenta del Consell Comarcal del Baix Empordà, responsables d’Endesa a Catalunya.
Va ser una reunió per conèixer el pla d’acció que aplica la companyia elèctrica, que “permeti el del servei i les infraestructures de la xarxa, evitant els talls elèctrics, que provoquen greus afectacions, sobretot, als establiments de restauració i hostaleria”, segons s’ha explicat en un comunicat.
En aquest sentit, Endesa va explicar que el Pla d’acció i inversions previst “s’ha implementat i executat al 100%, fent efectives les diverses actuacions que s’havien demanat”. Asseguren que han “dimensionat la xarxa”, i han invertit en la “millora tecnològica dels centres de transformació en zones clau pel turisme i restauració, per afectar el menor nombre de clients en cas d’incidència”. També han “accelerat la digitalització de les línies elèctriques per reduir els temps de reconnexió del servei en cas d’avaria”. Han reforçat la comunicació amb els alcaldes, “proporcionant un telèfon d’accés directe al centre d’informació d’Endesa a Catalunya”.
Els Ajuntaments li van expressar confiança, i van considerar “que ja no cal establir un calendari de reunions periòdiques amb tots els interlocutors. En lloc d’això, se substituiran per un contacte més directe i constant dels tècnics d’Endesa amb cada un dels ajuntaments”.
Els tècnics d’Endesa van recordar que les principals línies elèctriques a la Costa Brava passen per zones boscoses afectades pel Pla Alfa. Per protegir els boscos, l’equip d’Endesa ha de fer comprovacions visuals a camp abans de reconnectar automàticament les línies, allargant el temps de reposició del servei. Aquesta acció es fa en coordinació amb els Agents Rurals i Protecció Civil.
En aquest sentit, des de la Generalitat de Catalunya ja s’està treballant perquè aquesta dificultat sigui la menor possible, acotant més a nivell territorial els àmbits on calgui seguir aquest protocol i en els que no.
Els ajuntaments van demanar a Endesa de continuar invertint constantment en millores a la xarxa per resoldre altres incidències i “assegurar un servei òptim durant tot l’any, amb l’objectiu d’arribar a l’excel·lència en el funcionament del servei”.