El programa «Sigues tu» de la Diputació de Girona arriba a més de 300 centres d’arreu de la demarcació
Escrit per Ràdio Palafrugell el 15 de Setembre de 2025
- El programa «Sigues tu» de Dipsalut aconsegueix la participació més alta des de la seva creació, amb 308 centres educatius i 65.627 alumnes de les comarques gironines
- La iniciativa, que promou hàbits saludables i habilitats per a la vida, introdueix nous itineraris i materials per a primària i secundària
- Tot i l’increment, el pressupost es manté en 1,1 milions d’euros
El programa «Sigues tu» de Dipsalut, l’Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona, arriba aquest curs a la participació més alta de la seva història. En total, hi prenen part 308 centres educatius i gairebé 66.000 alumnes de les comarques gironines, que treballaran habilitats per a la vida i hàbits saludables en horari lectiu, amb el suport del Departament d’Educació.
El curs passat el programa ja va desplegar una activitat molt àmplia. Es van fer 2.349 intervencions a les aules, amb participació a infantil, primària, secundària, educació especial i centres d’adults. També es van organitzar 778 representacions teatrals i es van formar més d’un miler de docents. A més, 5.400 professors es van inscriure al web del programa per accedir als materials i recursos.
La principal novetat d’aquest curs és la incorporació d’un itinerari sobre la mort i les pèrdues, elaborat per l’experta Carme Dolz, especialista en intel·ligència emocional i acompanyament al dol. També s’estrena una nova proposta per a primària amb itineraris de tres o quatre sessions a cada curs, que inclouen temes com la gestió de la ràbia, la convivència, la prevenció de l’abús sexual infantil, l’ús de pantalles o el respecte a la diversitat.
Pel que fa a l’ESO, s’han ampliat les activitats per treballar àmbits com el capacitisme, l’aporofòbia, el joc i les apostes o els drets sexuals i reproductius. Aquests nous continguts reforcen la metodologia del programa, que combina recursos didàctics, tallers, formació per a professorat i obres de teatre.
Tot i aquest creixement, el pressupost del programa continua sent d’1,1 milions d’euros, igual que el curs passat. Per garantir que cap centre en quedi fora i alhora mantenir la qualitat, Dipsalut ha aplicat criteris de priorització basats en indicadors socioeconòmics, tal com recull el Catàleg de serveis 2025.
L’avaluació feta pel professorat mostra un alt grau de satisfacció: un 80% dels docents tornaria a participar en el programa i les sessions a l’aula han estat valorades amb una nota mitjana de 8,8 sobre 10. Els professionals que dinamitzen les activitats han rebut un 8,9 de mitjana i els recursos teatrals es mantenen prop del 9.
