El defensor del Ciutadà de Palafrugell i Agbar signen un conveni per reforçar l’atenció i els drets de la ciutadania
Escrit per Ferran Castelló el 2 d'Octubre de 2025
- El defensor del Ciutadà de Palafrugell, Francesc Almagro, i la defensora del Client d’Agbar, Inmaculada Bermúdez, han signat un conveni per garantir els drets de la ciutadania en l’accés a l’aigua i millorar el servei
- L’acord inclou atendre amb rapidesa les incidències i tractar amb sensibilitat els casos de vulnerabilitat
- L’alcaldessa, Laura Millán, ha assistit a l’acte
El defensor del Ciutadà de Palafrugell, Francesc Almagro, i la defensora del Client d’Agbar, Inmaculada Bermúdez, han signat un conveni amb l’objectiu de millorar l’atenció a les persones usuàries del servei municipal d’aigua i garantir-ne els drets. L’acte, celebrat aquest dijous, 2 d’octubre, ha comptat també amb la presència de l’alcaldessa de Palafrugell, Laura Millán, i del director d’Agbar Costa Brava, Albert Ruart.
L’acord estableix que la defensora del Client atendrà amb celeritat les incidències que traslladi l’Oficina del Defensor del Ciutadà i mantindrà un diàleg periòdic per recollir recomanacions de millora del servei. També inclou el compromís de tractar amb la màxima sensibilitat les situacions de vulnerabilitat per garantir-ne la protecció i l’accés a un recurs essencial com és l’aigua.
Francesc Almagro ha destacat que amb aquest conveni “s’institucionalitzen unes relacions que ja existien amb la companyia d’aigües i es dona continuïtat a bones pràctiques per actuar davant possibles anomalies en el servei”.

Per la seva banda, Inmaculada Bermúdez ha remarcat que “posem les persones al centre de la nostra atenció i potenciem el diàleg, la transparència i la mediació com a claus per avançar cap a un servei eficient i essencial”.
El defensor del Ciutadà de Palafrugell té la missió de vetllar pel dret a una bona administració i atén queixes i consultes de la població en relació amb l’actuació de l’Ajuntament o dels concessionaris dels serveis municipals. Agbar, per la seva banda, compta amb el servei independent de Customer Counsel, actiu des de fa més d’una dècada, per resoldre de manera gratuïta les incidències i fomentar una comunicació transparent entre la companyia i usuaris.